Nvidia DLSS poprawia płynność już w ponad 100 grach - nadciąga też DLAA

Sztuczna inteligencja w akcji.

  • Lista gier ze wsparciem DLSS powiększyła się o 28 pozycji
  • Wydano też nowe sterowniki dla kart graficznych
  • Elder Scrolls Online pierwszym tytułem obsługującym DLAA

Nvidia dodała 28 kolejnych gier do listy pozycji obsługujących technologię DLSS. Przygotowano także sterowniki dla Windows 11, a na horyzoncie jest już kolejna wersja rozwiązania - DLAA.

Nowa porcja tytułów jest w głównej mierze pokłosiem wydania wtyczki dla Unreal Engine 4, umożliwiającej szybkie wprowadzenie tego skalowania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w projektach bazujących na tym silniku.

Dlatego też lista pozycji obejmuje głównie gry niezależne: Anatomy of Fear, Death Realm, Frozenheim, Helios, Recall, Soul Dossier, Unknown Woods czy Yag.

Alan Wake Remastered także obsłuży DLSS

Jak ogłoszono, w przyszłości DLSS otrzyma także Alan Wake Remastered, gdzie technologia ma zapewnić nawet dwukrotny wzrost wydajności przy rozdzielczości 4K. Podobnie będzie w strzelance Industria.

Nowe sterowniki dla kart graficznych Nvidii wprowadzają za to dedykowane profile wydajności nie tylko dla Windows 11, ale także dla Deathloop, Diablo 2: Resurrected, Far Cry 6 oraz New World.

Jednocześnie poinformowano, że Elder Scrolls Online będzie pierwszą produkcją wspierającą wygładzanie krawędzi DLAA, stanowiące następny etap ewolucji technologii DLSS.

DLAA (ang. Deep Learning Anti-Aliasing) również pozbywa się ząbków z krawędzi obiektów, lecz - w odróżnieniu od DLSS - nie wymaga skalowania rozdzielczości, co powinno przełożyć się na jeszcze lepsze rezultaty i ostrość oprawy.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami