"PS3 było koszmarem" - wspomina twórca Gran Turismo

Problematyczna konsola.

Kazunori Yamauchi - twórca serii Gran Turismo i szef studia Polyphony Digital - w rozmowie z serwisem The Gamer przypomniał okres prac na konsoli PlayStation 3. Jak się okazuje, nie ma najlepszych wspomnień.

- PS3 to był koszmar. Sprzęt był wyjątkowo skomplikowany i trudny w opanowaniu. Oferował wydajność, jeśli udało się dotrzeć do odpowiedniego poziomu, ale droga do tego punku była koszmarem - mówi legendarny twórca.

- Było to tak trudne, że dopiero przy okazji Gran Turismo 6 udało nam się wykorzystać pełnię możliwości konsoli - dodaje deweloper. GT6 było czwartą produkcją Polyphony Digital na PlayStation 3, co ilustruje problemy konsoli.

Podobne opinie na temat PS3 nie są rzadkością. Kłopoty sprawiał głównie procesor Cell, który - zgodnie z wypowiedzią Yamauchiego - był zaawansowany, ale bardzo trudny w sprawnym wykorzystaniu, głównie przez osiem równoległych procesów - Power Processor Element (PPE).

- Na PlayStation 5 tworzenie gier jest dużo łatwiejsze - przyznaje deweloper. - Możemy przygotować zbalansowane wrażenia, w które gra się naturalnie. Oczywiście poprawiła się też grafika, a także udźwiękowienie, a ekranów ładowania prawie nie widać. To odmienne wrażenia, otwierające cały świat możliwości.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami