Gran Turismo 7 - ray tracing tylko w powtórkach i garażu

Plus: mnóstwo szczegółów o grze.

Gran Turismo 7 zaoferuje ray tracing, czyli śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. Okazuje się jednak, że z opcji nie skorzystamy w całej grze.

W rozmowie z japońskim serwisem Game Watch szef studia Polyphony Digital - Kazunori Yamauchi - ujawnił, że rozwiązanie będzie dostępne wyłącznie w powtórkach oraz garażu, gdzie przejrzymy posiadane samochody.

To oznacza, że wzorem Forza Horizon 5 śledzenie promieni w czasie rzeczywistym nie zadziała w trakcie jazdy. Menedżer podkreśla, że bardzo trudno jest zrealizować dobrze wyglądający ray tracing, który funkcjonowałby podczas prowadzenia auta.

gran_turismo_7_personalizacja
Gra zaoferuje rozbudowaną personalizację aut

Deweloper udzielił również innych wywiadów, ujawniając szereg szczegółów o grze. Poniżej najważniejsze informacje:

  • prace nad projektem rozpoczęły się w 2017 roku;
  • garaże z samochodami będzie można udostępniać innym graczom, by chwalić się kolekcjami aut;
  • system jazdy jest ewolucją mechanizmów z poprzednich odsłon cyklu. Deweloperzy wskazują jednak, że gra zaoferuje większą precyzję i kontrolę nad autem, którego prowadzenie powinno wydawać się naturalniejsze;
  • pojawią się dynamicznie zmieniające się pogoda i pory dnia. Twórcy nie zdecydowali jednak, czy pojawi się opcja rozgrywania wyścigów 24-godzinnych pokroju Le Mans;
  • warunki atmosferyczne będą symulowane, co oznacza, że pogoda wpłynie na sposób prowadzenia wozu poprzez modyfikację wilgotności, przyczepności toru oraz temperatury powietrza i nawierzchni. Przykładowo padający deszcz sprawi, że w niektórych fragmentach trasy nagromadzi się więcej wody. Część miejsc zaś wyschnie szybciej od innych;
  • w planach funkcja przyspieszania zmian pogodowych;
  • system zniszczeń aut jest niemal identyczny, jak w Gran Turismo Sport, choć zostanie bardziej szczegółowo przedstawiony;
  • pod względem zawartości i funkcji wersje PS4 i PS5 mają być identyczne, różnice dotkną jedynie jakości oprawy graficznej i wykorzystania opcji nowszej konsoli;
  • twórcy obiecują zastosowanie możliwości pada DualSense - przykładowo adaptacyjne triggery odtworzą wibracje ABS. Według Yamauchiego, kontroler zapewnia większą precyzję sterowania, dostępną dotychczas tylko na kierownicach;
  • pojawi się opcja wspólnej rozgrywki między posiadaczami PS5 a PS4;
  • debiut Gran Turismo 7 ma być jedynie początkiem - wzorem poprzedniej części, gra po premierze otrzyma dodatkowe samochody i trasy. Twórcy nie wykluczają też wprowadzenia znanych z poprzednich odsłon funkcji, które na razie nie powróciły;
  • połączenie z internetem wymagane jest tylko w kampanii zwanej GT Cafe i w trakcie wszystkich czynności związanych z zapisywaniem rozgrywki. Twórcy tłumaczą, że chcą w ten sposób zapobiec oszukiwaniu poprzez modyfikowanie save'ów, co mogłoby negatywnie wpłynąć na zmagania sieciowe. Konieczność bycia online nie jest obowiązkowa w trybie Arcade.

Gran Turismo 7 ukaże się 4 marca 2022 roku na PS5 i PS4.

Reklama

Skocz do komentarzy (8)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer  |  Pirlond

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (8)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami