Unreal Engine 5 może zdziałać cuda - udowadniają projekty fanów

Epic chwali się silnikiem.

Choć Unreal Engine 5 dostępny jest dopiero w wersji testowej, już teraz posłużył do przygotowania wielu interesujących projektów. Dokonania deweloperów - często amatorów - Epic Games zebrało w specjalnym materiale wideo.

Pełna odsłona nowego silnika powinna zadebiutować na początku przyszłego roku, lecz już teraz korzystać mogą wszyscy zainteresowani twórcy - oprogramowanie dostępne jest za darmo.

Bogata baza realistycznych obiektów i tekstur - w ramach Quixel Megascans - oraz zaawansowany silnik oświetlenia - Lumen - sprawiają, że Unreal Engine wymaga coraz mniej specjalistycznej wiedzy i sprzętu. Każdy chętny może pobrać silnik i „poskładać” własny poziom z gotowych elementów.

Podczas gdy UE4 wymaga jeszcze „wypalania” świateł, to Lumen działa już w całości w czasie rzeczywistym, co znacznie skraca czas pracy i ułatwia eksperymentowanie. Jest też MetaHuman Creator, do sprawnego tworzenia postaci.

Podobnych prac w ostatnim okresie opublikowano całe mnóstwo. Epic chwali się bardziej „autorskimi” projektami, ale wymienić można też przeróżne „remastery”: Warcraft 3, BioShock, Oblivion, Dragon Age: Inquisition, Star Wars: KotOR, CS:GO, The Legend of Zelda: Ocarina of Time czy The Simpsons: Hit & Run.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami