Nieletni pograją w Chinach tylko trzy godziny w tygodniu

Nowe obostrzenia.

Władze w Chinach kontynuują zaostrzanie obostrzeń w świecie technologii oraz gier wideo. Nowe przepisy zakładają, że osoby poniżej 18 roku życia będą mogły grać w sieci tylko przez trzy godziny w tygodniu.

Jak informuje South China Morning Post, limit obejmuje 60 minut w piątek, sobotę i niedzielę oraz dodatkowe 60 minut w przypadku świąt. Czas spędzany w produkcjach offline nie będzie ograniczany, lecz rynek w Państwie Środka zdominowany jest przez mobilny multiplayer.

1
Legitymacja szkolna do kontroli

Wieści przekazała rządowa agencja Xinhua, powołując się na komunikat Narodowej Administracji do spraw Prasy i Publikacji. Podobne ograniczenia wprowadzono już w 2019 roku, lecz wtedy były one mniej restrykcyjne: nie więcej niż 90 minut dziennie i 3 godziny w weekendy i święta.

Właśnie dlatego większym zaskoczeniem nie powinno być, że medialny konglomerat Tencent szacuje, iż udział graczy poniżej 16 roku życia w produkcjach tej firmy to zaledwie około 2,6 procent.

Analityk Daniel Ahmad wyjaśnia, że organy rządowe monitorują czas gry poprzez loginy połączone z numerem identyfikującym, jaki posiada każdy obywatel Chin. Pewnym sposobem na wydłużenie czasu zabawy jest więc po prostu zalogowanie się z konta rodzica.

Tymczasem Korea Południowa zdecydowała się niedawno pójść w odwrotnym kierunku. Od 2011 roku osoby poniżej 16 roku życia nie mogły w tym kraju grać w czasie od północy do 6 rano. To sprawiło między innymi, że Minecraft stał się grą dla dorosłych, ponieważ oferował multiplayer.

Stała krytyka rozporządzenia oraz niedawna petycja - podpisana przez ponad 120 tysięcy osób - sprawiły, że Seul wycofa się z kontrowersyjnego prawa, po przygotowaniu odpowiednich zmian w ustawach.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Xbox Series X/S podbija Japonię

W porównaniu do Xbox One.

Nieoficjalnie: Intel Core i5-12600 sprawia problemy benchmarkom

Programy nie radzą sobie z hybrydową konstrukcją CPU.

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami