Mobilny gigant Supercell założył "fałszywą" firmę, by wydać nową grę

Historia Everdale.

Everdale to nowa produkcja mobilna od studia Supercell, odpowiedzialnego za szalenie popularne Clash of Clans. Firma postawiła na nietypowe środki, by przetestować i dopracować projekt.

Gracze zaraz po zapowiedzi zauważyli, że tytuł wygląda znajomo. Szybko okazało się, że był dostępny na rynku już od jesieni, ale pod nazwą Valleys & Villages - wydany przez tajemnicze Osmium Interactive.

Taki soft-launch nie jest niczym nowym w świecie produkcji mobilnych, służąc do testowania i wprowadzenia ewentualnych poprawek. Jednak stworzenie „fikcyjnej” działalności, by ukryć zaangażowanie głównego podmiotu stanowi już pewną innowację.

Obserwatorzy rynku nie są zgodni co do tego, dlaczego zdecydowano się na takie posunięcie, choć opinii nie brakuje. Część sugeruje, że Everdale - stawiające na spokojną rozbudowę osady - znacząco różni się od Clash of Clans, gdzie nie brakuje konfliktów.

Być może Supercell obawiało się, że wydanie znacząco odmiennej pozycji nie spodoba się fanom, utrudni zbudowanie społeczności i przełoży się na napływ negatywnych recenzji.

Nie jest sekretem, że dobre oceny są kluczowe dla powodzenia każdej produkcji mobilnej. Tymczasem usunięcie gry przez Osmium Interactive, zmiana tytułu i ponowna publikacja - już przez Supercell - pozwala zacząć od podstaw, ze świeżym kontem.

Być może komplikacje były niepotrzebne, ponieważ już Valleys & Villages zbierało pozytywne noty. Podobnie jest teraz, już w przypadku Everdale.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami