Seria Devil May Cry powstała dzięki bugowi z Onimushy

Błąd z latającymi wrogami.

Hideki Kamiya z Platinum Games - pracujący w przeszłości dla studia Capcom - opowiedział na Twitterze o początkach cyklu Devil May Cry. Okazuje się, że seria powstała przez błąd z gry Onimusha.

Wspomniany bug sprawiał, że trafiani przeciwnicy wylatywali wysoko w powietrze. Kamiya poprosił, żeby jeden z programistów przeniósł ten element do ówczesnego prototypu Resident Evil 4, który ostatecznie przerodził się w Devil May Cry (stąd fryzura Dantego, wyglądająca jak włosy Leona).

Dziś wystrzeliwanie wrogów w powietrze uderzeniami mieczem to już charakterystyczna cecha cyklu DMC, a także niektórych tytułów reprezentujących ten sam gatunek - na przykład serii Bayonetta.

Mniej więcej w tym samym czasie, w którym Kamiyę zafascynował opisywany bug, Kazunori Inoue opracowywał też system automatycznego zaznaczania celów przy używaniu broni palnej, który także miał znaleźć się w Resident Evil 4. Postanowiono połączyć te dwa elementy.

Shinji Mikami (twórca cyklu horrorów od Capcomu) zachęcił Kamiyę, by stworzył zupełnie nową produkcję z prototypu RE4. Głównym powodem takiego pomysłu był fakt, że projekt nie przypominał już w dużym stopniu tego, czym powinien być Resident Evil.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor  |  matzdanowicz

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Farming Simulator 22 - poradnik i najlepsze porady

Jak zacząć, wszystko o uprawie, hodowli i sprzęcie rolniczym oraz najważniejsze wskazówki.

Przerwa techniczna w weekend

AKTUALIZACJA: Już po.

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami