Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Odświeżony Quake już dostępny

Na PC i konsolach.

  • Remaster Quake'a jest już dostępny na PC i konsolach
  • Twórcy przygotowali wsparcie dla współczesnych konfiguracji
  • Jest też rozgrywka multiplatformowa w sieci

Odświeżona wersja klasycznego Quake'a okazała się być bardzo słabo strzeżoną tajemnicą. Na rozpoczętej wczoraj imprezie QuakeCon poznaliśmy szczegóły wydania, które jest już dostępne na PC, PlayStation 4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S oraz Switch.

Za remaster strzelanki odpowiada studio Night Dive, specjalizujące się w projektach tego typu. Cenę ustalono na około 40 zł, całość jest także dostępna bez dodatkowych opłat w abonamencie Xbox Game Pass Ultimate.

Jeśli posiadamy już Quake na Steamie, wszystkie nowości otrzymujemy za darmo, w ramach aktualizacji.

Zobacz na YouTube

W zestawie otrzymujemy podstawową wersję gry oraz dwa dodatki: The Scourge of Armagon oraz Dissolution of Eternity. Studio MachineGames przygotowało dwa kolejne rozszerzenia: Dimensions of the Past i całkiem nowe Dimension of the Machine.

Na PC możemy skorzystać z modów. Wybrane przez wydawcę modyfikacje będą dostępne także na konsolach, ale w późniejszym terminie - jak Quake 64.

Nie może oczywiście zabraknąć rozgrywki wieloosobowej: w trybie online lub współpracy na podzielonym ekranie przeznaczonym dla 4 graczy. Do tego rywalizacja ze wsparciem dla 8 graczy (online) lub 4 graczy (podzielony ekran).

Gra wspiera serwery do matchmakingu online i funkcję peer-to-peer do własnych meczów. Rozgrywka międzyplatformowa jest wspierana na wszystkich urządzeniach, jest też wsparcie dla padów na PC.

Posiadając grę, mamy dostęp do Quake (Original), czyli nietkniętej wersji sprzed lat, do której można tworzyć modyfikacje, oraz Quake (Enhanced), nowej wersji gry z poprawioną grafiką i innymi opisanymi powyżej bonusami.

Jeśli o grafice mowa, przygotowano wsparcie dla rozdzielczości do 4K i szerokich ekranów, poprawiono też modele, dynamiczne i kolorowe oświetlenie, wygładzanie krawędzi czy głębię ostrości.

Read this next