Humankind - dyplomacja, sojusze, relacje

Interakcja z innymi nacjami.

Dyplomacja jest dość rozbudowaną mechaniką w grze Humankind. Za jej pomocą możesz nawiązywać przyjazne stosunki z innymi nacjami, wymieniać się surowcami czy nawet mapami. Możesz też oczywiście wejść z którąś z frakcji na wojenną ścieżkę.

Okno dyplomacji z konkretną frakcją otworzysz klikając na jej podobiznę (1) widoczną u góry ekranu. W Humankind zadbasz o stosunki dyplomatyczne z każdą ze stron z osobna - choć niektóre twoje czyny wpłyną na wszystkie frakcje, do czego wrócimy za moment.

049_humankind_dyplomacja_sojusze_relacje

Po kliknięciu na ikonkę otworzy się nowe okno. Podzielone jest ono na kilka części. Pierwszą są Relacje (2). Znajdziesz tutaj podsumowanie stosunków pomiędzy twoim imperium, a wybraną frakcją. Tutaj także możesz wypowiedzieć wojnę (3) bądź zaproponować sojusz (4).

050_humankind_dyplomacja_sojusze_relacje

Kolejna zakładka to Handel (5). W niej znajdziesz twoje zasoby (6) jak i te należące do drugiej frakcji (7). Zajrzyj tu za każdym razem gdy rozważasz wymianę handlową z sąsiadem by sprawdzić czy ci się to opłaci.

051_humankind_dyplomacja_sojusze_relacje

Trzecia w kolejności karta to Traktaty (8). Tu znajduje się właściwa część dyplomacji. Z poziomu tego okna możesz wybrać traktaty które wpłyną na wasze relacje. Są one podzielone na poziomy idące od lewej do prawej strony - musisz nawiązywać je po kolei.

052_humankind_dyplomacja_sojusze_relacje

Dla przykładu, początkowo będzie między wami zakaz nowego handlu (9), lecz będziecie mogli nawiązać traktat w ramach którego możliwy będzie handel zasobami luksusowymi (10) - czyli takimi, które nie są potrzebne do rekrutacji jednostek czy konstruowania budynków. Potem możecie z kolei przystać na handel wszystkim (11) - czyli wszystkimi zasobami które wydobywacie.

By nawiązać traktat wskaż interesującą cię opcję i kliknij w przycisk zaproponuj (12). Po chwili dowiesz się czy druga strona zaakceptowała twoją propozycję, odrzuciła ją bądź zaprezentowała kontrofertę. W tej ostatniej sytuacji najczęściej będziesz musiał dopłacić określoną ilość funduszy, po czym traktat zostanie nawiązany.

Ostatnia zakładka, Kryzys (13) zawiera wszelkie roszczenia, które mogą pojawić się np. w trakcie wojny bądź po wykonaniu jakieś czynności. Wspomniane roszczenia mogą umożliwić ci wypowiedzenie wojny bądź wymuszenie konkretnej akcji na innym władcy. W trakcie pokoju miedzy tobą i drugą frakcją zakładka ta będzie nieaktywna.

Jak już wspomnieliśmy, relacje budujesz z każdą frakcją z osobna, jednak niektóre działania mogą wpływać na wszystkie strony. Dobrym przykładem będzie tutaj zdradzieckie zachowanie. Przykładowo, jeśli jesteś w pokojowych relacjach z daną cywilizacją, a następnie wypowiesz im wojnę, otrzymasz efekt zdrajcy na określoną liczbę tur. W trakcie trwania tego efektu inne frakcje będą mniej chętne do nawiązania nowych traktatów i bardziej skłonne do obrócenia się przeciwko tobie.

Poprzednio: Humankind - wiara, religia: dogmaty, wyznawcy

Spis treści: Humankind - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Humankind - armia: jak rozdzielić jednostki

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami