Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Humankind - dyplomacja, sojusze, relacje

Interakcja z innymi nacjami.

Dyplomacja jest dość rozbudowaną mechaniką w grze Humankind. Za jej pomocą możesz nawiązywać przyjazne stosunki z innymi nacjami, wymieniać się surowcami czy nawet mapami. Możesz też oczywiście wejść z którąś z frakcji na wojenną ścieżkę.

Okno dyplomacji z konkretną frakcją otworzysz klikając na jej podobiznę (1) widoczną u góry ekranu. W Humankind zadbasz o stosunki dyplomatyczne z każdą ze stron z osobna - choć niektóre twoje czyny wpłyną na wszystkie frakcje, do czego wrócimy za moment.

Po kliknięciu na ikonkę otworzy się nowe okno. Podzielone jest ono na kilka części. Pierwszą są Relacje (2). Znajdziesz tutaj podsumowanie stosunków pomiędzy twoim imperium, a wybraną frakcją. Tutaj także możesz wypowiedzieć wojnę (3) bądź zaproponować sojusz (4).

Kolejna zakładka to Handel (5). W niej znajdziesz twoje zasoby (6) jak i te należące do drugiej frakcji (7). Zajrzyj tu za każdym razem gdy rozważasz wymianę handlową z sąsiadem by sprawdzić czy ci się to opłaci.

Trzecia w kolejności karta to Traktaty (8). Tu znajduje się właściwa część dyplomacji. Z poziomu tego okna możesz wybrać traktaty które wpłyną na wasze relacje. Są one podzielone na poziomy idące od lewej do prawej strony - musisz nawiązywać je po kolei.

Dla przykładu, początkowo będzie między wami zakaz nowego handlu (9), lecz będziecie mogli nawiązać traktat w ramach którego możliwy będzie handel zasobami luksusowymi (10) - czyli takimi, które nie są potrzebne do rekrutacji jednostek czy konstruowania budynków. Potem możecie z kolei przystać na handel wszystkim (11) - czyli wszystkimi zasobami które wydobywacie.

By nawiązać traktat wskaż interesującą cię opcję i kliknij w przycisk zaproponuj (12). Po chwili dowiesz się czy druga strona zaakceptowała twoją propozycję, odrzuciła ją bądź zaprezentowała kontrofertę. W tej ostatniej sytuacji najczęściej będziesz musiał dopłacić określoną ilość funduszy, po czym traktat zostanie nawiązany.

Ostatnia zakładka, Kryzys (13) zawiera wszelkie roszczenia, które mogą pojawić się np. w trakcie wojny bądź po wykonaniu jakieś czynności. Wspomniane roszczenia mogą umożliwić ci wypowiedzenie wojny bądź wymuszenie konkretnej akcji na innym władcy. W trakcie pokoju miedzy tobą i drugą frakcją zakładka ta będzie nieaktywna.

Jak już wspomnieliśmy, relacje budujesz z każdą frakcją z osobna, jednak niektóre działania mogą wpływać na wszystkie strony. Dobrym przykładem będzie tutaj zdradzieckie zachowanie. Przykładowo, jeśli jesteś w pokojowych relacjach z daną cywilizacją, a następnie wypowiesz im wojnę, otrzymasz efekt zdrajcy na określoną liczbę tur. W trakcie trwania tego efektu inne frakcje będą mniej chętne do nawiązania nowych traktatów i bardziej skłonne do obrócenia się przeciwko tobie.

Poprzednio: Humankind - wiara, religia: dogmaty, wyznawcy

Spis treści: Humankind - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Humankind - armia: jak rozdzielić jednostki

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Humankind

PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Komentarze