Ghost of Tsushima: Wyspa Iki - turniej Ukrytej Zatoki: jak pokonać przeciwników

I odblokować handlarza szkarłatnym barwnikiem.

Turniej Ukrytej Zatoki w Ghost of Tsushima: Wyspa Iki to aktywność poboczna, jakiej możesz podjąć się w dodatku. W nagrodę za pokonanie czterech przeciwników w sparingu otrzymasz unikalny, drewniany wzór ostrzy i odblokujesz handlarza karmazynowym barwnikiem na mapie.

Aby rozpocząć turniej, rozegraj przynajmniej 4 misje wątku głównego, a następnie udaj się do Schronienia Fune, czyli osady w północno-zachodniej części wyspy. Turniej oznaczony jest ikoną skrzyżowanych ostrzy (1):

ghost_of_tsushima_wyspa_iki_turniej_1

Podejdź do postaci przy arenie (2), nad którą widnieje ikona skrzyżowanych ostrzy.

ghost_of_tsushima_wyspa_iki_turniej_2

Wprowadzi cię ona w zasady, ale dla porządku zaznaczmy:

  • walki odbywają się za pomocą drewnianych mieczy treningowych
  • kto pierwszy 5 razy uderzy przeciwnika, wygrywa
  • po każdym uderzeniu zawodnicy cofają się i czekają na sygnał wznowienia od sędziego (dzieje się to automatycznie)
  • liczbę trafień reprezentują znaczniki (3) u góry ekranu
ghost_of_tsushima_wyspa_iki_turniej_3

Aby wygrać cały turniej, podchodź po kolei do trzech zawodników (4) ustawionych wokół areny, by wyzwać ich na pojedynek. Po trzeciej wygranej walce automatycznie rozpocznie się jeszcze jedna.

ghost_of_tsushima_wyspa_iki_turniej_4

Poniżej dowiesz się, jak pokonać wszystkich rywali.

Walka z Take

Walcząc z Take, musisz wykorzystać perfekcyjne parowanie, czyli zablokować tuż przed otrzymaniem ciosu. Czekaj, aż Take zaatakuje, a potem wykonaj kontratak.

ghost_of_tsushima_wyspa_iki_turniej_5

Niewykluczone, że kobieta będzie w pewnym momencie pasywna i nie zechce atakować. Wtedy jest nieco trudniej, bo będziesz musiał zainicjować atak i poczekać na odpowiedź - jej pchnięcie jest trudne do wyczucia, żeby wykonać perfekcyjne parowanie.

Walka z Owanem

Wbrew pozorom, mnich jest bardzo agresywny i często atakuje kopniakami. Na szczęście kopnięcia nie liczą się jako trafienie - po prostu odskakuj na bok, aby ich unikać.

ghost_of_tsushima_wyspa_iki_turniej_6

Według nas, najlepszym sposobem na pokonanie Owana jest przełączenie się na postawę wiatru (przeciwko włócznikom) i wykonywanie kopnięcia poprzez przytrzymanie i zwolnienie przycisku trójkąta.

Kiedy trafisz kopniakiem, uderz kataną - a następnie powtórz to jeszcze cztery razy.

Walka z Kaiem

Kai dość często używa ataków, których nie da się zablokować, więc kiedy widzisz czerwony rozbłysk, po prostu schodź mu z drogi i czekaj na atak bez rozbłysku.

ghost_of_tsushima_wyspa_iki_turniej_7

Najprawdopodobniej będzie to szarża, którą łatwo zablokować - nawet jeśli nie uda ci się wykonać perfekcyjnego parowania, zwykłe parowanie sprawi, że Kai będzie przez chwilę odwrócony do ciebie plecami, więc wystarczy to wykorzystać.

Walka z Sao

Mimo że jest to ostatnia walka, jest zdecydowanie najłatwiejsza ze wszystkich. Ataki Sao są powolne, a jego zamiary przekazane w sposób wprost telegraficzny. Po prostu czekaj na cios i wykonuj perfekcyjne parowanie.

ghost_of_tsushima_wyspa_iki_turniej_8

Handlarz karmazynowym barwnikiem

Po ostatniej walce Sao powie ci, że zajmuje się handlem karmazynowym barwnikiem (5). Po turnieju znajdziesz go na południowy zachód od Fortu Sakai.

ghost_of_tsushima_wyspa_iki_turniej_9

Gdy z nim porozmawiasz, pozwoli ci wybrać jedną darmową nagrodę - za resztę będziesz musiał płacić kwiatami.

U handlarza możesz przemalować niektóre zbroje, a także kupić kilka innych przedmiotów, np. maskę.

Więcej porad:

Spis treści: Ghost of Tsushima: Wyspa Iki - poradnik do dodatku