Trailer kultowego Metal Gear Solid 2 teraz w 4K - dzięki sztucznej inteligencji

Magia skalowania.

Zapowiedź Metal Gear Solid 2 na targach E3 w 2000 roku zrobiła duże wrażenie na graczach, głównie za sprawą imponującego - jak na tamte lata - zwiastuna. Dzisiaj oprawa PS2 nie jest oczywiście równie oszałamiająca, więc z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja.

Redakcja Digital Foundry zaprzęgła do pracy algorytmy uczenia maszynowego, by odświeżyć trailer. Materiał przeskalowano do 4K, ale to nie wszystko, ponieważ SI zajęła się także teksturami, automatycznie podnosząc ich ostrość i jakość.

Technologia ma oczywiście pewne ograniczenia. Dla przykładu, krawędzie pełne „ząbków” nadal je wyświetlają. Bardzo dobrze wypadają za to interfejs i inne elementy zawierające tekst.

Kluczowy był materiał źródłowy. Konami kilka lat temu wydało zwiastun na DVD, w 60 klatkach na sekundę - i tylko w Japonii. Digital Foundry było w stanie zabezpieczyć kopię, która posłużyła do skalowania w górę.

Zastosowany algorytm to Topaz Video Enhance AI. System miał sporo pracy, ponieważ bazowe wideo to 480i, skąd do 4K60 jest jeszcze bardzo daleka droga. Najnowsze aktualizacje oprogramowania wprowadziły na szczęście rozwiązania dedykowane właśnie dla linii w przeplocie - interlaced.

Jak mówi sam Kojima, sztuczna inteligencja - jak Topaz Video Enhance AI - już teraz jest używana w świecie gier wideo, głównie przy tworzeniu remasterów. SI »remasteruje« tekstury, zyskują też przerywniki filmowe w niższej rozdzielczości” - zauważa Digital Foundry.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami