Valve: gracze wybiorą Steam Deck zamiast upgrade'u PC

Ale co z wyższą rozdzielczością?

Valve jest przekonane, że gracze mogą w przyszłości postawić na zakup przenośnego komputera Steam Deck zamiast decydować się na aktualizację podzespołów posiadanego PC.

- Nie chcemy przewidywać, że znajdzie się sporo osób, które wybiorą sprzęt zamiast pierwszego PC, ale jesteśmy raczej przekonani, że przy zastanawianiu się nad upgrade, wielu użytkowników zdecyduje się zamiast tego na Steam Deck - przyznał Greg Coomer, projektant urządzenia.

1
W przyszłości na każdym biurku?

Wypowiedź padła w rozmowie z serwisem Rock, Paper, Shotgun, w której udział wziął także inny twórca projektu urządzenia, Lawrence Yang.

- Tak, zdecydowanie uważam, że to wartościowa opcja. Można [na Steam Deck] zrobić wszystko, co na normalnym PC, bo to przecież mały komputer, do którego podpinamy inne rzeczy - zgodził się.

Yang mówi o stacji dokującej w stylu Nintendo Switch, którą trzeba będzie dokupić osobno. Nie znamy jeszcze ceny oraz daty premiery tego dodatkowego urządzenia. To jednak tylko jedna z opcji.

- To nie stacja dokująca pozwala wyświetlać wyższą rozdzielczość. Można podłączyć dowolny kabel HDMI do adaptera USB-C, by generować sygnał 4K - wyjaśnia projektant.

Natywna rozdzielczość ekranu Steam Deck wyniesie 1280 × 800 pikseli, więc takie podejście będzie raczej koniczne, jeśli użytkownicy będą chcieli faktycznie używać sprzętu jako „klasycznego” komputera, podpiętego do monitora.

Tajemnicą pozostaje też fakt, jak płynnie będą działały gry, jeśli zechcemy włączyć je w ten sposób. Układ APU od AMD nie może równać się z współczesnymi, dedykowanymi kartami graficznymi do gier, więc słowa Coomera i Yanga mogą być kontrowersyjne.

- Przy wyższych rozdzielczościach na pewno zależy od gry. Jak w każdym innym PC, gdzie można pójść w dowolnym kierunku i na pewno nie zabraknie tytułów, które zaczną schodzić poniżej naszego rekomendowanego poziomu 30 klatek na sekundę - przyznał ten pierwszy.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami