Hades - Kodeks podziemi: jak zdobyć, co daje

Podręczna encyklopedia.

Świat gry Hades jest mocno rozbudowany, a ilość dostępnych broni, mocy, przeciwników oraz postaci, może przytłaczać nawet po kilku godzinach zabawy. Aby nieco lepiej zrozumieć podziemną krainę warto zatem zajrzeć do kodeksu.

kodeks1

Początkowo kodeks nie jest dostępny. Zdobędziesz go po kilku rozmowach z Achillesem (1), którego spotkasz w Domu Hadesa, na korytarzu na prawo od Cerbera.

kodeks2

Po jego otrzymaniu i włączeniu (klawisze: PC - C, Xbox - LB, PlayStation - L1) będziesz mógł zacząć go przeglądać. Na górze znajdują się jego główne działy (2). Jak widać są to między innymi informacje na temat bogów, lokacji, innych postaci, broni czy znajdowanych w grze przedmiotów.

Do kolejnych działów możesz przejść przy pomocy strzałek (3), a konkretne tematy wybiera się z listy (4) z lewej strony. Warto zauważyć, że kolejne informacje w kodeksie będą pojawiały po spełnieniu określonych na żółto warunków (5).

kodeks3

Oprócz funkcji encyklopedycznej w kodeksie możesz też sprawdzić swoje relacje z poszczególnymi postaciami. Aby to uczynić wystarczy wybrać daną osobę (6) z listy i zobaczyć, jaki mamy z nią więź (7).

Im więcej czerwonych serduszek, tym lepiej dla naszej relacji, co przekłada się na upominki (są dostępne w gablocie w zbrojowni), które podnoszą różne umiejętności bohatera. Aby polepszać relacje należy postaciom przekazywać nektar.

Następnie: Hades - Wykonawca Domu: jak działa, co można kupić

Poprzednio: Hades - symbole przy przejściach: co znaczą

Spis treści: Hades - poradnik i najlepsze porady