Pokemon Unite - doświadczenie, awansowanie: jak levelować

Zdobywanie XP i rozwój.

Pokemon Unite to gra typu MOBA - jak choćby LoL czy Dota. Jeśli graliście w jakikolwiek tytuł z tego gatunku, doskonale wiecie, jak wygląda rozwój postaci.

Nasz Pokemon leveluje w trakcie każdego meczu. Zawsze zaczynamy na pierwszym poziomie doświadczenia. W trakcie zabawy zdobywasz kolejne poziomy. Aktualny poziom postaci zawsze widnieje obok paska zdrowia, w okrągłej ikonie (1).

doswiadczenie1

Zdobywając kolejne poziomy odblokowujesz nowe zdolności lub ich ulepszenia (2). Czasem musisz wybrać, jakie ulepszenie chcesz zdobyć, wciskając przycisk kierunku w lewo lub w prawo. Na 9 poziomie odblokujesz Unite Move (3) - to najpotężniejsza zdolność postaci.

Doświadczenie zdobywamy poprzez walkę, ale nie tylko z wrogimi graczami, ale też dzikimi Pokemonami (4) - to te, które stoją po prostu w różnych miejscach na mapie. Niektóre z nich, te bliżej centrum mapy, dają nawet różne bonusy za ich pokonanie. Pokemony te są oznaczone na mapie żółtymi kropkami (5).

doswiadczenie2

Warto zaznaczyć, że najwięcej punktów doświadczenia przyznawane są za zabicie wroga, a więc za ostatnie uderzenie. Kiedy tylko pomagasz w zlikwidowaniu celu, dostajesz mniej XP.

W meczu Pokemon może maksymalnie osiągnąć 15 poziom. Czasem gra jednak kończy się wcześniej. Nie ma to żadnego znaczenia. Niektóre stworki ewoluują też w miarę zdobywania poziomów - niektóre raz (jak Pikachu), inne dwa razy (jak Charmander).

Więcej porad:

Spis treści: Pokemon Unite - poradnik i najlepsze porady