Prace nad World of Warcraft "praktycznie stanęły" - przez pozew sądowy

Wyjaśnia jeden z deweloperów.

Jeden z deweloperów wysokiego szczebla w Activision Blizzard przyznał, że prace nad World of Warcraft „praktycznie stanęły” w wyniku ujawnionego niedawno pozwu złożonego w Kalifornii przeciwko amerykańskiej korporacji.

Przypomnijmy: rządowa organizacja California Department of Fair Employment and Housing w pozwie opisała wyniki dwuletniego śledztwa, zarzucając korporacji przeróżne formy nieodpowiedniego zachowania pracowników, głównie w stosunku do kobiet.

Pracownicy mieli przychodzić do pracy na kacu i grać w gry, przekazując swoje obowiązki kobietom, publicznie rozmawiali o swoich seksualnych doświadczeniach, komentowali kobiece ciała i żartowali z gwałtu. Jedna z kobiet w wyniku sytuacji miała podobno popełnić samobójstwo.

Teraz do sieci spływają kolejne relacje pracowników Blizzarda. Głos zabrali już byli szefowie, lecz ich reakcje wywołały wyłącznie kolejną falę krytyki, do której dołączył teraz Jeff Hamilton, starszy projektant systemów rozgrywki dla World of Warcraft.

„Nie wiem, co zrobić. Nie mam odpowiedzi. Mogę powiedzieć, że przy World of Warcraft nie są prowadzone praktycznie żadne pracy, gdy cała ta okropna sytuacja się rozgrywa. A na tym nie zyskuje nikt: ani gracze, ani deweloperzy, ani akcjonariusze” - napisał na Twitterze.

„Odpowiedzią Activision było sprawienie, że grupa światowej klasy deweloperów jest tak wkurzona i zaszokowana, że nie mogą dalej pracować”.

„Reakcja Activision jest kompletnie nie do zaakceptowania. Nie popieram żadnej jej części. Zamienienie opowieści ofiary w jakąś retoryczną młóckę to czyste zło. Tak samo, jak każda odpowiedz na te oskarżenia, która nie jest przemyślanym planem na poprawę sytuacji” - dodał Hamilton.

Przedstawiciele Activision zaznaczali w komunikacie, że sprawa opisuje przeszłość firmy i nie dotyczy „dzisiejszego Blizzarda”. Stwierdzili też, że informacje w pozwie są „zniekształcone, a w wielu przypadkach nieprawdziwe”.

Reklama

Skocz do komentarzy (2)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Far Cry 6 bez ray tracingu na konsolach - opcja dostępna tylko na PC

Na platformach PlayStation i Xbox liczy się wydajność.

Deathloop - Poradnik, Solucja

Jak zacząć, rozgrywka, walka, opis przejścia i tropy - poradnik do Deathloop.

Komentarze (2)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami