Phil Spencer martwi się o historię gier

Szef Xbox chce wspólnej inicjatywy ratującej klasyki przed zapomnieniem.

Szef działu Xbox w Microsofcie - Phil Spencer - martwi się o starsze gry wideo. Menedżer chciałby, by właściciele platform wspólnie znaleźli sposób na konserwację tytułów, które coraz częściej wydawane są wyłącznie w formie cyfrowej.

- Gdy myślę o starych ROMach i podobnych formatach, trochę martwię się o utratę naszej formy sztuki i jej historii. Co się z nimi stanie, gdy zabraknie sprzętu umożliwiającego włączenie tych gier? Chciałbym, żebyśmy połączyli siły jako branża i postarali się uratować historię grania, by nie utracić możliwości powrotu do przeszłości - mówił w podcaście Kinda Funny Gamescast.

Spencer przywołał przykład Paley Center, założonego w 1975 roku. Ta amerykańska instytucja powstała, gdy stacje telewizyjne szykowały się do wyrzucenia sporej liczby starszych nagrań. Dzisiaj archiwizuje także programy radiowe i inne media.

- Jako branża bardzo chciałbym, żebyśmy wspólnie pomogli chronić naszą historię, by nie utracić dostępu do rzeczy, dzięki którym dzisiaj tu jesteśmy. Rzeczy, które zbudowały ten rynek. To byłoby świetne - dodał szef działu Xbox.

Obserwatorzy i dziennikarze zauważyli szybko, że stosowna inicjatywa faktycznie byłaby mile widziana, lecz jest mało prawdopodobna. Nintendo walczy z plikami ROM, a PlayStation wycofało się z planów zamknięcia sklepów PS3, PSP i PS Vita dopiero po krytyce.

Tymczasem Microsoft - wbrew słowom samego Spencera - promuje usługę Game Pass, stanowiącą zaprzeczenie konceptu posiadania gier na własność. Nie brakuje jednak pomysłów na archiwizację, takich jak choćby obszerny katalog serwisu Archive.org.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Kolejny producent odchodzi z Blizzarda

Zajmował się Overwatch 2.

Far Cry 6 bez ray tracingu na konsolach - opcja dostępna tylko na PC

Na platformach PlayStation i Xbox liczy się wydajność.

Deathloop - Poradnik, Solucja

Jak zacząć, rozgrywka, walka, opis przejścia i tropy - poradnik do Deathloop.

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami