FIFA 22 na PC krytykowana za brak nowości z next-genów

Znów chodzi o wymagania?

Electronic Arts jest krytykowane za decyzję zostawiającą Fifę 22 na PC w tyle w porównaniu z konsolami obecnej generacji. Odsłona na komputery osobiste nie otrzyma bowiem najważniejszej nowości.

Kontrowersyjne podejście potwierdzono wczoraj wieczorem, razem z publikacją zwiastuna oraz ujawnieniem daty premiery - 1 października.

Najważniejszą innowacją w Fifie 22 jest rozgrywka „HyperMotion”, zapewniająca lepsze zachowanie całego zespołu. Wszystko to w oparciu o sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe.

„Stroje Xsens umożliwiają rejestrację ruchu dwudziestu dwóch zawodowych piłkarzy grających z pełnym zaangażowaniem. Ta niespotykana dotąd ilość danych dotyczących ruchów wspomaga zachowanie poszczególnych zawodników, jak i całych zespołów" - czytamy na oficjalnej stronie.

„Algorytm uczenia maszynowego analizuje ponad 8,7 miliona klatek materiału filmowego z zaawansowanych sesji rejestrowania meczów, a następnie tworzy na bieżąco nowe animacje” - napisano dalej.

1
Zawsze zostaje Stadia

Brzmi interesująco, lecz nowość zarezerwowano dla PlayStation 5, Xbox Series X/S oraz Stadii, z pominięciem PC, PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.

„To duże rozczarowanie” - komentuje niejaki „Desmund977” w serwisie Reddit, oddając ogólne nastroje społeczności. „Jasne, to pewnie tylko chwyt marketingowy, ale pozostawienie PC na równi z poprzednią generacją jest niesprawiedliwe”.

Inni gracze zauważają, że już przy okazji Fify 21 ograniczono niektóre funkcje na komputerach osobistych, w celu obniżenia wymagań sprzętowych. Producent wykonawczy Aaron McHardy tłumaczył, że przeanalizowano konfiguracje miłośników serii.

- W celu włączenia najnowszej edycji tytułu, wymagania minimalne musiałyby wzrosnąć do poziomu, który wielu osobom nie pozwoliłby na rozgrywkę. Zdecydowaliśmy więc, by na komputerach oferowana była starsza wersja Fify, dzięki czemu każdy chętny będzie mógł zagrać - mówił w listopadzie.

Sytuacja nie jest nowa, ponieważ na początku dekady FIFA na PC również odstawała od wersji konsolowych. Poziom wyrównano dopiero wraz z Fifą 15.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami