Battlefield 2042 z obsługą DLSS - lepsza wydajność na kartach graficznych Nvidii

Z serii RTX.

Electronic Arts ogłosiło „oficjalnych partnerów” Battlefield 2042. Pomocy przy grze na PC udzieli między innymi Nvidia, która użyczy twórcom technik DLSS oraz Reflex. Pierwsza odpowiada za zwiększanie wydajności, a druga zmniejsza opóźnienia wyświetlanego na ekranie obrazu.

DLSS renderuje obraz w niższej rozdzielczości, a następnie za pomocą sztucznej inteligencji podnosi jakość obrazu, dbając o jak najniższe obciążenie sprzętu, co przekłada się na znaczący wzrost liczby klatek na sekundę przy minimalnej utracie ostrości. Technika jest dostępna tylko na nowszych kartach graficznych producenta, z serii RTX.

bf_3
Działanie DLSS można sprawdzić chociażby w CoD Warzone

Nvidia Reflex to nowsze rozwiązanie, zastosowane już między innymi w Valorant, Apex Legends czy Fortnite. Zadaniem narzędzia jest „utrzymywanie GPU w idealnej synchronizacji z CPU”, aby wyświetlane na ekranie klatki nie były opóźnione, tym samym zmniejszając tzw. input lag.

W informacji prasowej Electronic Arts wymieniło też pozostałe firmy, z którymi nawiązało współpracę. „Konsolowym partnerem” Battlefield 2042 został Xbox, a „partnerem od urządzeń peryferyjnych” Logitech.

Co ciekawe, jest też „partner od pojazdów off-roadowych”, którym został Polaris. Maszyny producenta - przykładowo Polaris Sportsman ATV - pojawią się w grze.

Premiera Battlefield 2042 odbędzie się 22 października.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek nadzoruje nasz dział informacyjny oraz aktywnie wspiera inne sekcje serwisu. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami