Doom Eternal wkrótce z ray tracingiem - jest gameplay

Plus: obsługa DLSS.

Nvidia i Bethesda ujawniły, że jeszcze w czerwcu strzelanka Doom Eternal wzbogaci się o obsługę ray tracingu, czyli techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Dokładna data premiery funkcji nie jest jednak znana.

Opublikowany gameplay - zarejestrowany w rozdzielczości 4K na komputerze wyposażonym w kartę graficzną GeForce RTX 3080 Ti - prezentuje grę z włączoną opcją. Nie zabrakło również porównania ze scenami, w których rozwiązanie jest nieaktywne.

doom_eternal_rtx_on
Doom Eternal z włączonym ray tracingiem

Nadmienić jednak należy, że ray tracing w Doom Eternal wpłynie tylko na wygląd odbić. Na razie nie jest jasne, czy w przyszłości pojawi się rozszerzona wersja funkcji, która ulepszy dodatkowo oświetlenie oraz cienie.

To nie wszystko, ponieważ wraz ze wspomnianym rozwiązaniem produkcja otrzyma DLSS, a więc technikę, która renderuje grę w niższej rozdzielczości, a później poprawia jakość obrazu z pomocą sztucznej inteligencji.

Doom Eternal to jedna z kilku ogłoszonych produkcji, które dostaną obsługę ray tracingu. Pozostałymi pozycjami są:

  • Icarus
  • LEGO Builder's Journey (premiera 22 czerwca)
  • Dying: 1983
  • The Ascent (premiera 29 lipca)
  • The Persistence (od 11 czerwca)

Warto zaznaczyć, że zarówno ray tracing w wykonaniu Nvidii, jak i DLSS do działania wymagają kart graficznych z serii GeForce RTX.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer  |  Pirlond

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami