Zapowiedziano Dragon Quest 12 - mroczny klimat i Unreal Engine 5

Jest też remake „trójki”.

  • Square Enix zapowiedziało nowe projekty z serii Dragon Quest
  • Najważniejszy to Dragon Quest XII: The Flames of Fate
  • Jest też remake „trójki” z 1988 roku

Square Enix zapowiedziało nie jeden, lecz pięć nowych projektów z serii Dragon Quest - w tym Dragon Quest XII: The Flames of Fate, które twórca cyklu nazwał grą „dla dorosłych”.

Nie podano platform docelowych. DQ12 ma bazować na silniku Unreal Engine 5 i ukaże się jednocześnie na całym świecie, co także będzie nowością dla „głównej” części Dragon Quest z cyfrą w tytule.

Pierwszy teaser faktycznie sugeruje przejście do nieco mroczniejszej stylistyki. Nie ujawniono jednak żadnych materiałów z rozgrywki, a prace zapewne nie są na zbyt zaawansowanym etapie, biorąc pod uwagę fakt, że samo UE5 nie jest jeszcze gotowe.

Wieści przekazano podczas transmisji z okazji 35. urodzin cyklu, gdzie ujawniono także remake Dragon Quest 3 z 1988 roku. Gruntowanie odświeżona oprawa przypomina Octopath Traveler, co nie powinno być zaskoczeniem - projekt nadzoruje Masaaki Hayasaka, producent tej gry.

Klasyczny tytuł był już raz odświeżany, ale w latach 90. - na Super Famicom oraz Game Boy Color. Nowy remake także zadebiutuje jednocześnie na całym świecie.

Takie samo podejście w kwestii premiery dotyczy Dragon Quest Treasures, czyli spin-offu koncentrującego się na poszukiwaniu skarbów - to kolejna z zapowiedzianych pozycji.

Mobilne Dragon Quest Keshikeshi (w wolnym tłumaczeniu: Dragon Quest Erase-Erase) jak na razie potwierdzono za to wyłącznie dla Japonii, tak samo jak rozszerzenie Offline do sieciowego Dragon Quest X.

Square Enix dodało, że seria rozeszła się w nakładzie 82 milionów egzemplarzy od 1986 roku. Ostatnia część - Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age - ukazała się w Japonii w 2017 roku, z późniejszą konwersją na PC i Xbox One, po raz pierwszy w historii trafiając na sprzęt Microsoftu.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami