Biomutant - Inny świat: sojusz, wioska, trening wung-fu, gwiazda przewodnia

Wybór plemienia, nauka pływania, tworzenie przedmiotów.

Inny świat to zadanie główne w Biomutant, które podzielone jest na kilka etapów. Na tej stronie znajdziesz opis przejścia jego pierwszej części. Odblokujesz je na sam koniec misji Bunkier 101, po dotarciu do zniszczonej wioski. W jego trakcie będziesz musiał opowiedzieć się po jednej ze stron - Jagni bądź Miriadów - co wpłynie na dalszą rozgrywkę.

Uwaga - rozegraliśmy tę misję w sojuszu z plemieniem Miriadów, jednak zadanie wygląda niemal identycznie niezależnie od wybranego plemienia. Cele są te same, różnić mogą się jedynie szczegóły, wygląd lokacji i nazwy przeciwników. Zawarte tutaj informacje pomogą ci więc ukończyć to zadanie także jeśli opowiedziałeś się po stronie Jagnich.

Na tej stronie:

Porozmawiaj z sifu Jagnich lub Miriadów

Na początku misji musisz zdecydować z którym plemieniem będziesz chciał się zaprzyjaźnić. Jeśli zależy ci na rozwijaniu mrocznej strony aury, skieruj się na most (1) prowadzący do plemienia Jagnich. Jeśli z kolei chcesz się skupić na światłości, idź w prawo (2) wzdłuż ścieżki, która doprowadzi cię do fortu Miriadów.

056_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Po drodze natkniesz się na walczących ze sobą wrogów. Możesz dołączyć do starcia i wesprzeć którąś ze stron. Żołnierze Jagni (3) mają czarne pancerze, Miriadzi (4) z kolei charakterystyczne turbany. Zaatakuj tych, z którymi nie chcesz trzymać. Możesz też jednak ominąć tę walkę, jednak stracisz trochę punktów doświadczenia.

057_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Po chwili dotrzesz do wejścia do fortu (5). Zanim tam wbiegniesz aktywuj drogowskaz (6), dzięki któremu odblokujesz punkt do szybkiej podróży.

058_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Podejdź do bramy fortowej i porozmawiaj ze strażnikiem (7) by przenieść się bezpośrednio do sifu wybranego przez ciebie plemienia.

059_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Czeka cię dość długa rozmowa, w trakcie której poznasz sporo informacji związanej z przeszłością bohatera. Na koniec będziesz musiał podjąć decyzję czy dołączysz do plemienia (8) czy odmówisz (9). Nie musisz jednak się przejmować - opowiedzenie się po którejś ze stron nie jest permanentne. Możesz w trakcie rozgrywki zmienić przynależność bez większych problemów.

060_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Wyjdź z fortu, przejdź przez jaskinię, odnajdź wioskę

Po dołączeniu do plemienia musisz wyjść z fortu. Poświęć jednak kilka minut na jego dokładne zbadanie - jest tutaj mnóstwo skrzyń do splądrowania. Trafisz także na handlarzy, jednak w tym momencie nic od nich nie kupisz gdyż nie posiadasz Zielonych, tutejszej waluty.

Wyjdź z fortu i podążaj w stronę znacznika misji. Po chwili dotrzesz do miejsca, w którym czeka cię walka ze Zwichrowanym Krzywolem. Przeciwnik ten jest powolny, jednak posiada jeden groźny atak, przed którym chwyta kolumnę w pozycji pionowej (10). Po chwili uderzy nią w ziemię, wysyłając w stronę twojej postaci fale uderzeniowe. Wykorzystaj uniki by nie dać się trafić.

061_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Po walce podążaj za znacznikiem misji i zbliż się do ruin wioski (11). Nie zapomnij aktywować pobliskiego drogowskazu (12), a następnie wbiegnij do środka by zainicjować scenę.

062_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Odpływanie, tworzenie przedmiotów, walka

Tak jak w przypadku misji Przeszłodni, rozegrasz teraz etap w przeszłości bohatera. Podejdź kawałek do przodu i zbliż się do Glutomira (13) siedzącego przy domu. Po krótkiej wymianie zdań rozegrasz samouczek, w trakcie którego wyjaśniona zostanie mechanika pływania w grze.

063_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Po niej rozpocznie się rozmowa z mumą, matką bohatera. Wybierz dowolne opcje dialogowe, a po zakończeniu dyskusji podejdź do Gizmo (14) po drugiej stronie ulicy. Poprosi cię on o zdobycie odpadów. Zbliż się do oznaczonych hałd śmieci (15), wejdź z nimi w interakcję i wciskaj wyświetlony na ekranie przycisk by je odkopać.

064_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Po zdobyciu przedmiotów z trzech hałd automatycznie wrócisz do Gizma. Po krótkiej konwersacji rozpocznie się samouczek, w trakcie którego nauczysz się tworzyć przedmioty.

Stwórz broń która ci odpowiada, przeklikaj rozmowę z mumą i podejdź do mostu (16) gdzie czekają trzy postacie. Niezależnie od twoich wyborów w trakcie konwersacji, do walki i tak dojdzie - pokonaj więc całą trójkę by zainicjować kolejną scenę z mumą.

065_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Przejdź do oznaczonego budynku (17) i rozpocznij rozmowę z taćkiem, ojcem bohatera. Otrzymasz podobne zadanie jak podczas rozmowy z Gizmo - zebrania ubrań z trzech hałd (18) znajdujących się w domu. Zrób to, a rozpocznie się rozmowa z taćkiem, podczas której ulepszysz jeden element swojego ubioru.

066_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Wydostań się z budynku, dotrzyj do polany

Po wszystkim czeka cię dość długa rozmowa z mumą, w trakcie której otrzymasz od niej prezent - Automatona (19). Zbliż się do niego i złap go za pomocą klawisza interakcji, by zainicjować kolejną rozmowę. Od tego momentu Automaton będzie ci towarzyszył - początkowo nie będzie oferował zbyt wiele, z czasem odblokujesz rozmaite funkcje, które ułatwią ci zabawę.

079_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Po rozmowie z mumą pojawi się Lupa-Lupin, którego znasz z początku rozgrywki. Przejdź przez płonący dom i uważaj na spadające elementy - na ekranie wyświetli się klawisz (20) którego wciśnięcie pozwoli ci uniknąć obrażeń. Jest to pierwsza w grze sekwencja QTE.

067_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Gdy wyjdziesz z budynku rozpocznie się walka z Lupa-Lupinem (21). Zadaj mu trochę obrażeń by zainicjować kolejną scenkę, po której bohater wraz z mumą trafią do wody.

068_biomutant_inny_swiat_sifu_jagnich_i_miriadow

Podpłyń do mumy i przygotuj się na dwie kolejne sekwencje QTE - jeśli na którejś zawiedziesz, wczytany zostanie zapis gry z momentu wskoczenia do wody. Po tym czeka cię jeszcze kilka długich scen, a po nich wrócisz do świata teraźniejszego i zakończysz tę misję.

Poprzednio: Biomutant - Przeszłodni: nono, drzewo penzai

Spis treści: Biomutant - Poradnik, Solucja

Następnie: Biomutant - Inny świat: droga naprzód, puchomoloch, Wysterownia, Bumpięść

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami