Resident Evil Village - zakończenie, boss: Matka Miranda

Finał historii Ethana Wintersa.

Po zakończeniu etapu, w którym sterujesz Chrisem Redfieldem i po pokonaniu bossa z kulą z kolcami (Urias Strajera), przyszedł czas na ostatnią fazę gry w Resident Evil Village. Ponownie wcielasz się w Ethana Wintersa, który jest już tak blisko swojego celu. Czeka cię zatem starcie z Matką Mirandą.

Rozpoczniesz ten etap przed powozem Duke'a. To twoja ostatnia szansa, by uzupełnić zapasy u handlarza i ewentualnie odsprzedać niepotrzebne przedmioty. Nie zapomnij również, wytworzyć amunicji do swoich ulubionych broni (praktycznie każdy rodzaj broni będzie skuteczny w tym starciu), a także przedmiotu leczącego, który szczególnie przyda się w tej walce.

274

Kiedy będziesz gotów, idź kamienną drogą przed siebie. Gdy wejdziesz na most, zaatakują cię wrogowie. Idź dalej, aż dotrzesz do czarnych macek przypominających gałęzie (1). Przejdź przez nie, a wejdziesz na arenę walki z bossem - Matką Mirandą.

Pojedynek składa się z kilku etapów, które się powtarzają, więc zastosuj odpowiednią taktykę w zależności od fazy walki, która aktualnie się rozgrywa.

Faza: Matka Miranda porusza się na ziemi

275

Od tego etapu zaczniesz pojedynek. Trzymaj bossa na dystans, nie pozwalając mu się zbliżyć. Jego ataki może nie są bardzo szybie, ale możesz nie zdążyć zareagować, kiedy Matka Miranda wyprowadzi serię ataków. Konsekwentnie strzelaj do wroga, nie podchodząc zbyt blisko. Shotgun dobrze sprawdzi się w tym etapie potyczki.

276

Faza: Matka Miranda zamienia się w pająka

Kiedy zadasz przeciwnikowi wystraczająco dużo obrażeń, przybierze formę pająka i stanie się trudniejszy do pokonania. Miranda, dzięki wielkim odnogom, będzie szybciej atakować, a co gorsze, może bardzo szybko doskoczyć do ciebie.

277

Co jakiś czas wskakuje na wzniesienie i stamtąd przeprowadza atak - zeskakuje z dużą szybkością na ciebie. Szybko pobiegnij przed siebie, pod ścianę, aby uniknąć obrażeń. Jeśli nie zdążysz, zasłoń się rękoma.

Kiedy zauważysz, że boss zamierza wyprowadzić atak, przesuń się na bok i spróbuj obejść wroga, aby cię nie uderzył. Gdybyś nie zdążył, zasłoń się rękoma, aby zminimalizować obrażenia.

Faza: Matka Miranda unosi się nad ziemią

278

Przeciwniczka atakuje na kilka sposobów. Jednym z nich jest pikowanie. Kiedy wisi nad ziemią, zaatakuje się „świdrującym” atakiem, przed którym trudno się obronić. Czasami po prostu dobrze się ustawisz i Matka Miranda cię minie. Aczkolwiek trzymanie gardy (blok) sprawdzi się tutaj najlepiej.

279

Gdy unosi się powietrzu, tworzy brązowe kule (2), które trzeba jak najszybciej zniszczyć. Jeśli zamienią w złote kule (3) to zank, że zaraz polecą twoim kierunku, ale jeszcze wtedy masz szanse je zniszczyć.

280

Do tego zadania najlepiej sprawdzi się karabin snajperski. Jeden celny strzał może zniszczyć wszystkie brązowe kule, ale gdy zamienią się w złote, to pozbędziesz się tylko jednej. Chyba że użyjesz granatnika - wówczas niezależnie, czy kule są brązowe, czy złote - jeden celny strzał załatwi sprawę.

Gdy zestrzelisz kule ze snajperki, możesz kontynuować atakowanie bezpośrednio wroga właśnie z tej broni.

Kiedy zadasz wystarczające obrażenia bossowi, wytworzy wielką kulę nad swoją głową. Jeśli ją zniszczysz, zadasz ogromne rany Matce Mirandzie. Zwróć uwagę jednak nie zawsze jeden strzał wystarczy, by tego dokonać. Jest to zależne od rodzaju broni i poziomu trudności. Postaw więc na mocną broń - np. rewolwer Magnum.

Faza: walka w ciemności

281

Kiedy zniszczysz wielką kulę, wówczas najpewniej nastanie etap, podczas którego zapanuje mrok. Trudno będzie cokolwiek zauważyć, dlatego skup się na obronie i pozostawaj cały czas w ruchu (biegaj wzdłuż ściany). Gdy zobaczysz obok siebie bossa, nie zastanawiaj się, tylko od razu strzel we wroga. Dobrze się sprawdzi się shotgun, który jest niezastąpiony na krótkim dystansie.

Faza: rozprysk złotej kuli

282

Kiedy ustanie ciemność, na środku areny zobaczysz kulę, z której wydobywa się gorąca masa (4). Odłamki mogą trafić w Ethana i go zranić. Ukryj się za czarnymi gałęziami (5), by nie otrzymać obrażeń.

Kolejne fazy i zakończenie walki

Następnie: niektóre powyżej opisane etapy starcia mogą się powtórzyć. Konsekwentnie broń się przed atakami wroga, zadając mu jej jak najwięcej obrażeń. Kiedy potyczka będzie zbliżała się ku końcowi, w akcie desperacji Matka Miranda skrępuje nogi Ethana korzeniami.

283

Głównemu bohaterowi uda się wyswobodzić. Wówczas nad głową antagonistki pojawi się wielka kula (6) - strzelaj w jej kierunku, a następnie, gdy ją zniszczysz, skieruj ostrzał w kierunku bossa.

Matka Miranda w końcu polegnie, a ty obejrzysz jeszcze kilka filmów na zakończenie gry.

Gratulacje! Uratowałeś Rose i tym samym ukończyłeś Resident Evil Village.

Spis treści: Resident Evil Village - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Resident Evil Village - Chris Redfield: boss z kulą z kolcami, Urias Strajer

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Ubisoft chce położyć większy nacisk na "wysokiej jakości gry Free to Play"

Aktualizacja: Firma zapewnia, że nie rezygnuje z gier AAA.

Sukces darmowego Star Wars Battlefront 2 w Epic Games Store

Ogromne zainteresowanie i oblężenie serwerów gry.

Na stronie

Przerwa techniczna w weekend

Niektóre funkcje serwisu zostaną czasowo wyłączone.

Chorus - porady na start: początek gry, jak zacząć

Co robić na początku gry, jak walczyć i zdobywać pieniądze.

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami