Resident Evil Village - jak skakać (czy można)

Czy da się skakać?

Fani serii Resident Evil nie będą mieć dużych problemów z odnalezieniem się w Resident Evil Village, jednak po grę sięgnęli też zapewne gracze, którzy dopiero poznają ten cykl.

Wtedy okaże się, że produkcja zaskakuje pod paroma względami. Celowanie z broni różni się od systemów ze współczesnych strzelanek, nietypowe jest też zarządzanie przedmiotami. Pytania może budzić też poruszanie się postaci - a konkretnie skakanie.

Otóż, w Resident Evil Village bohater nie może skakać. Jest to podyktowane chęcią odpowiedniego zbalansowania rozgrywki. Gdyby Ethan mógł po prostu przeskakiwać przez barierki i balustrady, uciekanie przed potężniejszymi wrogami byłoby po prostu zbyt łatwe.

skakanie
Skakanie sprawiłoby sporo problemów... twórcom gry

Jeśli oczywiście jesteśmy na dachu czy na jakimś wzniesieniu i pójdziemy w stronę krawędzi, często postać opadnie na dół. Podobnie jeśli podejdziemy do miejsca przewidzianego przez twórców, gdzie trzeba się wspiąć, to bohater tam wejdzie - ale tylko tam, gdzie przewidzieli to deweloperzy. A miejsc takich jest raczej mało.

Mamy nadzieję, że oszczędziliśmy wam szukania w opcjach sterowania przycisku odpowiedzialnego za skok.

Więcej porad:

Spis treści: Resident Evil Village - Poradnik, Solucja