Resident Evil Village - zbiornik, reservoir: młyny, śluza, panel sterujący

Przywracamy zasilanie i spuszczamy wodę ze zbiornika.

Po tym jak udało ci się po raz pierwszy uciec przed wielką rybą i dotrzeć do budynku, w którym znajduje się panel sterujący śluzą, czekają cię kolejne trudne wyzwania do pokonania w Resident Evil Village.

169

Póki nie przywrócisz zasilania, nie możesz skorzystać z panelu, więc wyjdź z budynku drugim wyjściem i kieruj się w stronę młyna (1).

170

Podejdź do korby (2) i spróbuj jej użyć. Niestety uchwyt złamię się, a ty musisz poszukać innego mechanizmu.

Wejdź do młyna i zejdź po drabinie na dół. Po dachach domów musisz przedostać się na drugą stronę. Uważaj na wielką rybę, która będzie skutecznie przeszkadzała ci w dotarciu do celu. Kiedy zobaczysz, że podpływa, wycofaj się i poczekaj, aż cię minie.

171

Po dachach domu i kładkach dotrzesz do pierwszej przeszkody (3). Podejdź do desek owiniętych żółtą taśmą (4) i zniszcz je nożem - wówczas górna część runie i będziesz mógł po niej przejść dalej.

172
173

Kiedy dotrzesz do drugiej przeszkody (5) blokującej dalszą drogę, obejdź ją z dwóch stron i potwórz manewr ze zniszczeniem desek owiniętych żółtą taśmą. Tym razem jednak musisz użyć broni palnej (z lewej strony), gdyż nie sięgniesz ich nożem.

174
175

Idź dalej, a dotrzesz do chaty bez dachu. Wejdź po schodach i pchnij wózek (6) przed siebie. Następnie zeskocz poziom niżej (na lewo od wózka, którego zepchnąłeś, znajduje się przejście).

176
177

Uruchom dźwignię w skrzynce (7), by przejść przez pomost. Następnie skorzystaj z niebieskiej dźwigni (8) i wejdź szybko na most po prawej stronie. Nie zwlekając ani chwili, przesuń pomarańczową dźwignię (9), a potem kolejną - niebieską, by dostać się szopy (10).

Musisz spieszyć się, przełączając dźwignie, gdyż czas na przejście po kolejnych pomostach jest ograniczony - działaj więc szybko.

178

Kiedy przedostaniesz się do szopy (10), znowu musisz uruchomić przełączniki, by przejść dalej. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia kolejność uruchamiania dźwigni. Najpierw przesuń białą wajchę, potem niebieską, a na końcu pomarańczową. Kiedy uruchomisz ostatnią, szybko przejdź po pomostach - kieruj się w stronę młyna (11).

179

Idź dalej po kładkach, ale teraz skoncentruj się na unikaniu wielkiej ryby. Po drodze ukryj się przed bossem na krótkim pomoście (12) i poczekaj, aż potwór odpłynie. Wówczas wróć do głównej drogi i biegnij przed siebie.

Dotrzesz do chaty, w której stoi kolejny wózek. Przepchnij go, a potem zeskocz na niego. W ten sposób dotrzesz do dalszej części lokacji. Po drodze musisz zniszczyć barykadę śluzu, np. za pomocą granatnika.

Wejdź po drabinie na podwyższenie i użyj dźwigni, by podnieść statek. Zeskocz na pokład, na którym znowu musisz uporać się z barykadą ze śluzu. Działaj szybko, gdyż w innym przypadku dorwie cię boss. Zanim więc zeskoczysz na podkład, przygotuj sobie jakąś wybuchową broń, by pozbyć się barykady.

180

Dotrzesz w końcu do drugiego młyna. Za pomocą pistoletu zniszcz kłódkę (13) przymocowaną do rury, by zsunąć drabinę na dół. Wdrapiesz się po niej na górę.

181
182

Zabierz korbę - Crank (14) i użyj jej na kole zębatym, z którego wyciągnąłeś ten przedmiot. W ten sposób przesuniesz skrzydło wiatraka (15), po którym wespniesz się na szczyt. Tam użyj linii, by zjechać na tyrolce do przeciwległego młyna.

183

Tam użyj korby na kole zębatym. Dzięki temu przywróciłeś zasilanie. Wróć teraz ścieżką do budynku, w którym znajduje się Duke. Podejdź do panelu (16) i skorzystaj z niego.

Musisz w odpowiedni sposób ustawić kolorowe przyciski na panelu - tak, by odpowiadały wzorowi na obrazku znajdującym się obok. Zwróć uwagę jednak, że należy w odpowiedni sposób obrócić grafikę. Rozwiązanie tej zagadki znajduje się na stronie: Resident Evil Village - zagadka: reservoir, panel z kolorowymi przyciskami, śluza.

Kiedy ustawisz w odpowiedniej kolejności przyciski, uruchom dźwignię znajdującą się obok. W ten sposób spuściłeś wodę ze zbiornika. Teraz układ lokacji ulegnie zmianie. Tym samym udało ci się odblokować drogę do bossa.

184

Wyjdź z budynku drzwiami, które znajdują się obok panelu sterowania, i idź w dół ścieżki. Pojawi się Moreau, który poszukuje niezbędnej do życia wody. Idąc dalej drogą, dotrzesz do drewnianej chaty, w której znajdziesz trochę zapasów. Kiedy zeskoczysz na ziemię (17), rozpocznie się walka z bossem: Salvatore Moreau.

Następnie: Resident Evil Village - boss: Salvatore Moreau

Spis treści: Resident Evil Village - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Resident Evil Village - zbiornik, reservoir: jak dotrzeć; kopalnia, łódka

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami