Returnal - szkodliwe przedmioty: jak likwidować uszkodzenia

Fioletowa poświata.

Returnal, jak wiele gier typu roguelite, oferuje mnóstwo ulepszeń do znalezienia, pojemników otworzenia i przedmiotów do zebrania. Niektóre z nich są jednak szkodliwe.

Szkodliwe przedmioty łatwo rozpoznać. Ich ikony są zawsze fioletowe (1). Mogą to być zarówno pojemniki (skrzynie), jak też nawet lecznicze sylfiony (2).

szkodliwe1

Przedmiot można oczyścić z takiego skażenia wydając punkty eteru. Wtedy użycie danego obiektu nie wiąże się ze szkodliwością.

Co oznacza, że przedmiot jest szkodliwy? To, że podnosząc go czy otwierając, nasza postać otrzyma uszkodzenie (3). Wszystkie uszkodzenia są widoczne w rogu ekranu. Możemy mieć nawet kilka uszkodzeń jednocześnie - wszystko zależy od nas.

Jak usunąć uszkodzenie

Żeby usunąć uszkodzenie, musimy wypełnić przypisany do niego cel - wypisany białymi literami pod opisem uszkodzenia. W przypadku z powyższego screena, musieliśmy stworzyć przedmiot w fabrykatorze. Zanim to zrobiliśmy, mieliśmy dość poważną wadę - podnoszenie każdego przedmiotu zadawało postaci obrażenia.

szkodliwe2

Nigdy nie możemy przewidzieć, jak znaczące będzie uszkodzenie i jak trudne będzie jego zlikwidowanie. W przypadku skażonych pojemników może się też okazać, że wcale nie wypadnie z nich coś, co jest dla nas akurat wartościowe. Dlatego korzystanie ze szkodliwych obiektów to zawsze ryzyko.

Więcej porad:

Spis treści: Returnal - Poradnik, Solucja