Ponad 9 tys. graczy na jednej mapie w eksperymencie twórców Scavengers

Imponująca skala.

  • Twórcy sieciowego Scavengers zaprezentowali tryb testowy ScavLab
  • W ramach eksperymentu na jednej mapie znalazło się 9 tys. graczy
  • Samo Scavengers przeznaczone jest dla 60 osób

Sieciowa gra akcji Scavengers debiutuje 28 kwietnia w Early Access na PC, oferując akcję dla maksymalnie 60 osób. Niedawno twórcy z Midwinter Entertainment przeprowadzili jednak eksperyment, w którym skala była dużo większa - ponad 9 tysięcy graczy na jednej mapie.

W ramach weekendowych testów, deweloperzy zaprosili część graczy i dziennikarzy do trybu ScavLab, przeznaczonego właśnie do badań rozwiązań technologicznych, które mogą pojawić się w produkcji w przyszłości.

scavengers
Spore zamieszanie

Dzięki temu w niedzielę na jednej mapie pojawiło się ponad 1700 osób. Ogromne awatary administratorów kierowały działaniami i ruchem, nawołując na przykład wszystkich użytkowników z Ameryki Północnej lub z Europy do przemieszczania się - opisuje PC Gamer.

Na zakończenie testów twórcy z Midwinter postanowili znacznie zwiększyć skalę i w jak największym stopniu obciążyć serwery. Do obecnych graczy dodano więc tysiące postaci niezależnych, ale traktowanych jako gracze z punktu widzenia infrastruktury sieciowej Scavengers. Łącznie było to około 9600 „osób”.

Wirtualni gracze nie stali w miejscu, lecz poruszali się po ustalonych ścieżkach i wykonywali akcje, symulując ludzkie zachowanie. Twórcy przyznają, że taki chaos nie nadaje się zbyt dobrze do rozgrywki, lecz może przydać się do wydarzeń specjalnych - w stylu koncertów w Fortnite.

Scavengers oprawą przypomina właśnie tytuł Epic Games, a kreskówkowa grafika zapewne pomaga także w zmniejszeniu wymagań sprzętowych. Samo Midwinter założyli weterani serii Battlefield i Battlefront, więc duża skala nie jest dla twórców nowością.

Tytuł - w „podstawowym” wydaniu - przypomina nieco połączenie Fortnite z Escape from Tarkov. Trzyosobowe drużyny - maksymalnie 60 osób na mecz - zajmą się eksploracją przygotowanej mapy, walcząc nie tylko między sobą, ale także ze środowiskiem.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami