Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wielu graczy przegapiło demo Resident Evil Village. Fani krytykują Capcom

Narzekają na godziny dostępności.

  • Demo Resident Evil Village dostępne było tylko przez osiem godzin
  • W niektórych krajach produkcję można było przetestować jedynie w środku nocy
  • Strategię Capcomu krytykują fani, którzy nie zdążyli sprawdzić wersji próbnej

W weekend posiadacze PS4 i PS5 mogli sprawdzić półgodzinne demo Resident Evil Village. Wersja próbna była jednak dostępna tylko przez osiem godzin, co jest krytykowane przez fanów - okazuje się bowiem, że wiele osób przegapiło możliwość zapoznania się z grą.

Gracze swoje niezadowolenie wobec przyjętej przez Capcom strategii wyrażają między innymi w wątku na forum Reddit. Internauta o pseudonimie psfrtps przekonuje, że nałożone przez wydawcę ograniczenie czasowe wygląda „jak kompletny żart”.

„Dlaczego było dostępne tylko przez osiem godzin? Powinni dać przynajmniej dobę, by ludzie mieszkający w różnych strefach czasowych, którzy w tym okresie pracują, są zajęci lub po prostu śpią, mogli sprawdzić demo” - pisze.

Zobacz na YouTube

Dodatkowe zamieszanie wywołał fakt, że w niektórych regionach wersja próbna oferowana była o bardzo nietypowej porze dnia. Przykładowo mieszkańcy Australii i Nowej Zelandii mogli zapoznać się z fragmentem gry tylko w środku nocy - między 3:00 nad ranem, a 11:00.

„Przegapiłem demo. Naprawdę miałem ochotę zagrać, ale mieszkam w Nowej Zelandii, a mam pracę” - pisze użytkownik AppletonDisposal. Inni zaś nie wiedzieli, że na przetestowanie tytułu mają tylko kilka godzin.

Niedawne demo Resident Evil Village pozwalało zwiedzić wioskę

„Przegapiłem demo, nie wiedziałem, że był ośmiogodzinny okres” - zwraca uwagę BlankStarBE. „Jestem z Australii, pobrałem je wczoraj i myślałem, że będę mógł zagrać w tygodniu. Nie wiedziałem, że jest jakieś ograniczenie, ale i tak nie dałbym rady sprawdzić gry w tym czasie” - wtóruje pinhed.

W podobnej sytuacji znalazł się też nasz kolega z brytyjskiego Eurogamera - ze względu na rodzinne obowiązki, nie mógł uruchomić wersji demonstracyjnej w niedzielę, ale liczył, że zapozna się z udostępnionym fragmentem później. Okazało się, że nie jest to możliwe.

„Zirytowano jedynie ludzi, którzy chcieli zagrać w demo we własnym tempie i o dowolnej porze, by później dyskutować o nim entuzjastycznie w mediach społecznościowych, ale nie mogli” - tłumaczy. Niektórzy krytykują również nałożone przez Capcom półgodzinne ograniczenie.

„To naprawdę niedorzeczne, po co zmuszać nas do pospiesznej rozgrywki, by zmieścić się w 30-minutowym limicie? Chciałem poświęcić trochę czasu, by wsiąknąć w atmosferę i zbadać otoczenie, ale bałem się, że coś przegapię, bo skończy mi się czas” - pisze internauta DanFarrell98.

W najbliższy weekend posiadacze konsol PlayStation przetestują kolejne demo Resident Evil Village - tym razem skupiającego się na segmencie w zamku. Wersja próbna zostanie udostępniona na podobnych zasadach.

Read this next