Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy God of War pracowali nad kontrowersyjnym Six Days in Fallujah

Z pomysłu zrezygnowano.

  • Studio Sony Santa Monica w przeszłości rozwijało strzelankę Six Days in Fallujah
  • Nie jest obecnie jasne, kiedy prowadzono prace
  • Pomysł nie spotkał się z zainteresowaniem

Kontrowersyjna strzelanka Six Days in Fallujah przez jakiś czas powstawała w studiu Sony Santa Monica, znanym najlepiej z serii God of War. Z projektu jednak zrezygnowano.

Informację ujawnił David Jaffe, w przeszłości reżyser między innymi dwóch pierwszych części przygód Kratosa, a obecnie coraz częściej youtuber. Deweloper rozmawiał z Johnen Garvinem z Sony Bend.

- Wiedziałeś, że przez jakiś czas Six Days in Fallujah powstawało w Sony Santa Monica? Byliśmy zewnętrz... - zapytał twórca, gdy rozmówca wszedł mu w słowo.

- Byłem na spotkaniu, gdzie to zaakceptowano - potwierdził Garvin, który w tym samym wywiadzie wywołał spore kontrowersje, zachęcając graczy do kupowania Days Gone w pełnej cenie, a nie na wyprzedaży.

Six Days in Fallujah nadal wywołuje kontrowersjeZobacz na YouTube

- Za każdym razem, gdy gra zaczynała przypominać to, co chcieli osiągnąć, a więc realistyczne spojrzenie na wojnę, firmy nie były dalej zainteresowane - dodał Jaffe. - Nie wiem więc, jak poradzi sobie ten nowy projekt.

- To trudny temat. W obecnej rzeczywistości to dosłownie chodzenie po polu minowym - zgodził się Garvin.

Sony Santa Monica od 2006 roku często służy za „inkubator”, pomagający rozwijać zewnętrzne projekty. W ten sposób powstało między innymi Flower, Twisted Metal, Journey czy The Order: 1886. Możliwe więc, że pomysłem zajmowało się inne studio, korzystające tylko z pomocy.

Pomysł lepiej zostawić w cieniu?

Również ramy czasowe są niejasne. Pierwsze podejście do Six Days in Fallujah - w wykonaniu Atomic Games - anulowano w 2009 roku, gdy wycofało się finansujące prace Konami. Jaffe opuścił Sony Santa Monica już w 2007 roku, lecz pozostał blisko związany z firmą.

Obecnie tytuł rozwija studio Highwire Games, a wydawcą jest Victura, a więc firma założona przez byłych pracowników Atomic Games. Pomysł odtworzenia brutalnej bitwy z końca 2004 roku w formie gry wideo ponownie wywołuje kontrowersje.

Read this next