Reżyser Gran Turismo chce gier „prawdziwszych niż rzeczywistość”

Powrót do natury.

Reżyser serii Gran Turismo i szef studia Polyphony Digital - Kazunori Yamauchi - przyznał w niedawnym wywiadzie, że realizm to dla niego za mało. Deweloper ma na myśli odtworzenie przeszłości - ale nie tylko.

Rozmowę przeprowadził Masayuki Chatani z firmy KPMG, od ponad dekady zajmującej się księgowością w Sony Interactive Entertainment. Rozmawiano o Gran Turismo, ale także o wielu innych tematach - jak przewidywanie przyszłości.

- Cóż, chciałbym kontynuować prace nad Gran Turismo, które znajdzie się w takiej samej sytuacji, co szersza kultura i przemysł motoryzacyjny - mówił Yamauchi, nawiązując zapewne do przemian związanych z pojazdami elektrycznymi. - Jednocześnie chciałbym zrobić coś innego.

- Chciałbym podjąć się wyzwania stworzenia świata, który byłby bardziej realistyczny niż ten prawdziwy, czy to w Gran Turismo, czy też nie - tłumaczył.

3
Kazunori Yamauchi ma szerokie zainteresowania. Fot.: The Drive.

Słynny twórca przyznał, że obecnie realizm polega na wiernym odtwarzaniu prawdziwego świata, podczas gdy poczucie, że mamy do czynienia z czymś prawdziwym, można wykreować także poprzez coś, co już nie istnieje.

- W latach 70. okolice mojego rodzinnego miasta Kashiwa otoczone były wzgórzami i równinami, przypominającymi nieco świat Totoro - wyjaśnił, mówiąc o anime „Mój sąsiad Totoro”. - Od dziecka lubiłem zbierać owady i wspinać się na góry, całe dnie spędzałem w lesie i nad rzeką.

- Dzisiaj takie coś pewnie nie jest już w Japonii możliwe. Dlaczego więc nie stworzyć swego rodzaju cyfrowej natury, gdzie po wkroczeniu do złożonego i nieprzyjaznego świata czujemy, że nie wszystko działa tak, jak sobie wyobrażaliśmy? O czymś takim myślę.

- Byłbym szczęśliwy, gdybyśmy w grach wideo mogli doświadczyć tego, co w dzieciństwie dawała nam natura: obserwowanie wydarzeń, formowanie hipotez, zrozumienie i działanie na bazie tych obserwacji. Wierzę, że to moja misja.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami