Kontrowersje wokół nowej ligi Path of Exile. Streamerzy grali, reszta czekała

Problemy ze startem rozgrywek.

  • Gracze nie mogli zalogować się do Path of Exile przy starcie nowego sezonu
  • Powodem był błąd z kolejkowaniem, ale zabawę umożliwiono streamerom
  • Twórcy przepraszają za zaistniałą sytuację

Dziś w nocy w darmowym Path of Exile na PC rozpoczęła się nowa liga zmagań o nazwie Ultimatum. Start nie obył się jednak bez problemów, w efekcie których pierwszeństwo w rozgrywce mieli opłaceni przez twórców streamerzy.

W kolejnym sezonie użytkownicy uczestniczą w serii coraz trudniejszych prób, walcząc o cenne nagrody. Osoba, która jako pierwsza dotrze do ostatniego etapu, powinna przez następne miesiące dominować na rynku ekonomicznym gry i zyskać przewagę w rankingu, co jest o tyle istotne, że zwycięzca tabeli otrzyma cyfrowe przedmioty o dużej wartości.

path_of_exile_ultimatum_wyzwania
Główną atrakcją Ultimatum są wyzwania z nagrodami

Tuż po rozpoczęciu ligi zainteresowani nie mogli się zalogować. Twórcy tłumaczą, że powodem był problem z opróżnianiem kolejki - z powodu „ludzkiej pomyłki” chętnych przenoszono na serwery zbyt wolno, a czas oczekiwania na zabawę wynosił dwie godziny. Po zmianach, okres skrócono do godziny, ale wtedy, co dziesięć minut dochodziło do awarii, które wyrzucały graczy z rozgrywki.

Szczególne oburzenie wzbudził jednak fakt, że ominięcie kolejki umożliwiono streamerom, którym zapłacono za promowanie tytułu. Główny projektant Path to Exile - Chris Wilson - wyjaśnia, że decyzję podjęto, by nie zmarnować funduszy, choć przyznaje, że na serwerach pojawili się również inni, niezwiązani z akcją. Teraz decyzję nazywa „błędem”.

„Zamiast zaoferować czekającym widzom coś do obejrzenia, obraziliśmy wszystkich, którzy chcieli dołączyć do gry, ale nie mogli i musieli oglądać, jak inni korzystają z tej możliwości. Całkowicie zrozumiałym jest, że wielu graczy nie było zadowolonych. Mówimy, że start nowej ligi Path of Exile jest uczciwy dla każdego i musimy się upewnić, że tak właśnie jest” - tłumaczy deweloper.

Dodaje, że w przyszłości sytuacja się nie powtórzy. Twórcy nie ukrywają, że rozpoczęcie sezonu było „katastrofalne”, ale podkreślają, że problemy z serwerami już naprawiono i nie powinno być kłopotów z rozgrywką.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer  |  Pirlond

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Dead by Daylight - poradnik i najlepsze porady

Jak grać ocalałym i zabójcą, mechaniki, przedmioty, rozwój postaci.

Sony: do rozwijania deweloperskich talentów nie wystarczą pieniądze

Kluczowe jest zapewnienie wolności kreatywnej.

Battlefield 4 z nagłym wzrostem popularności

EA musiało zwiększyć pojemność serwerów.

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami