Dużo macek i lasery - zwiastun Returnal prezentuje rodzaje wrogów

Różnorodni oponenci.

Sony i deweloperzy z Housemarque zaprezentowali nowy materiał ze strzelanki Returnal z PlayStation 5. Zwiastun skupia się na kilku rodzajach przeciwników, z którymi zmierzy się bohaterka.

Każdy poważniejszy wróg dysponuje jakąś specjalną cechą, która rodzi zagrożenie. Inspirowany potworami z morskich głębin Mycomorph wypuszcza trujące zarodniki i potrafi zmieniać kształt, by unikać pocisków. Silny Titanops atakuje ogromnymi czerwonymi mackami, a mechaniczny Automaton zasypie nas seriami z działek.

Jest też fragment starcia z Ixionem. W tym przypadku na górze ekranu widzimy już długi pasek życia, co oznacza najpewniej walkę z bossem. Momentami można zauważyć, że Returnal zachowa charakter gier typu bullet-hell - czyli takich, w których musimy unikać istnego bombardowania pociskami.

returnal_wrogowie_1
Atakowanie to jedno, ale zręczne uniki będą niezbędne, by przeżyć

Returnal ma charakter gry roguelite, co oznacza, że śmierć i zaczynanie od początku po przegranej to nieodłączny element zabawy. Nowe rodzaje broni czy gadżetów odblokujemy w miarę postępów.

Strzelanka zaoferuje w sumie dziesięć podstawowych broni, dziewięćdziesiąt perków uzbrojenia i dziesięć różnych typów alternatywnych ataków. Do tego dochodzą też różne ulepszenia i wzmocnienia zdobywane w trakcie eksploracji.

Mimo roguelike'owego charakteru gry, deweloperzy kładą duży nacisk na narrację. Możemy spodziewać się nawet cut-scenek i innych elementów fabularnych. Premierę zaplanowano na 30 kwietnia.

Zobacz także: Returnal - Poradnik, Solucja

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

Autor

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor  |  matzdanowicz

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami