Fikcyjne trailery GTA 6 mają dziesiątki milionów wyświetleń

Sztuka iluzji.

W serwisie YouTube od lat pojawiają się fikcyjne zwiastuny Grant Theft Auto 6. Mimo że Rockstar Games jeszcze ani razu nie wspomniało o produkcji gry, miliony wyświetleń pod fanowskimi materiałami dowodzą, że jest to jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów w historii.

Część autorów wyłącza pod filmami oceny „łapkami”, by nie ujawniać opinii społeczności natychmiast po kliknięciu. Są też inne sztuczki, jak podszywanie się pod Rockstar Games czy opisy zachęcające do preorderów. Poniżej kilka najciekawszych przykładów.

GTA 6 - trailer, który przebił oryginał

Najchętniej oglądany zwiastun GTA 6 ukazał się jeszcze w lutym 2015 roku, a więc niespełna dwa lata po premierze Grand Theft Auto 5. Mimo że nazwa kanału nie sugeruje autentyczności, trailer ma wręcz olbrzymią liczbę odsłon - niemal 33 miliony. To więcej niż oficjalny zwiastun GTA 5, opublikowany przez Rockstar Games (18 milionów).

8-minutowy „gameplay” składa się z ujęć przedstawiających grę Driver: San Francisco. Opis filmu sugeruje, że GTA 6 zadebiutowało 17 września 2016 roku. Jest nawet zachęta do składania zamówień przedpremierowych.

Mistrz iluzji

Poniższy materiał to jeden z najciekawszych - i relatywnie świeżych - przypadków. Pomijając fakt, że autor zastosował w tytule podejrzanie dużo słów kluczowych, co już powinno wzbudzić podejrzenia, to wykorzystał klasyczną sztuczkę: prawdziwe logo Rockstar Games w avatarze i nazwę kanału sugerującą, że mamy do czynienia z oficjalnym kontem amerykańskiego studia.

Zwiastun zmontowano z trailerów Watch Dogs 2 i filmowych ujęć z jadącym po mieście autem wyścigowym.

Na kanale autora znajdują się jeszcze inne, regularnie publikowane zwiastuny GTA 6 - najnowszy pojawił się zaledwie przedwczoraj. Żaden nie zdobył jednak rozgłosu oryginału, który może się „pochwalić” ponad milionem wyświetleń.

gta_6_trailery_4
Tak wygląda „oficjalne” konto Rockstara na YouTube

Filozoficzne Project Americas

„Przeszłość i przyszłość zawsze wydają się lepsze. Teraźniejszość wydaje się gorsza” - tak filozoficznym, błędnie napisanym i nieprawdziwym cytatem Williama Shakespeare'a rozpoczyna się kolejna propozycja, tym razem z lipca 2019 roku. Film podpisano co prawda jako „koncept”, ale nie przeszkodziło to w zgromadzeniu ponad 12 milionów wyświetleń.

Twórcy pokusili się nawet o nagranie oryginalnej narracji. Tytuł sugeruje, że wideo zainspirowano leakiem o GTA 6, według którego nazwa kodowa produkcji to właśnie Project Americas. W filmie widzimy tylko kilka trudnych do zidentyfikowania ujęć na miasto, być może nagrań zmodowanych wersji GTA.

Prostota kluczem do sukcesu

W ubiegłym roku ukazał się krótki teaser, który był na tyle dobrze zaprojektowany, że wywołał w sieci spore zamieszanie. Prezentował jedynie animowane logo, jednak stylistyką mocno sugerował, że powrócimy do kolorowego, słonecznego i wyczekiwanego przez fanów Vice City. W tle przygrywał klimatyczny utwór „Blinding Lights” od The Weekend.

Poniżej jedna z kopii teasera, pochodząca z TikToka. Taka publikacja na YouTube wystarczyła, by zachęcić prawie 12 milionów osób do kliknięcia.

Można też uczciwie

Kolejne wideo to przykład uczciwości wobec widzów - nie dość, że autor zaznaczył w tytule, że to jedynie fanowski projekt, to na początku widzimy jeszcze planszę z informacją, że nie jest związany z Rockstar Games i powstał jedynie w celach rozrywkowych.

Można jednak domniemywać, że część z ponad 6 milionów wejść wynika jedynie z pobieżnego przeczytania tytułu i szybkiego kliknięcia.

Rockstar Games nie ma w zwyczaju blokowania fanowskich inicjatyw czy wymuszania rezygnacji z nazw kanałów, sprawiających wrażenie oficjalnych, stąd autorzy fałszywych trailerów decydują się na sprytne, ale skuteczne sztuczki.

Ze względu na tak pobłażliwą politykę studia, fałszywe zwiastuny będą się zapewne pojawiać aż do czasu oficjalnej zapowiedzi - a być może nawet po niej.

Na koniec warto nadmienić, że amerykańska firma nie przepada za komentarzami odnośnie GTA 6 pod własnymi filmami - Rockstar ocenzurował tytuł gry we wpisach na YouTube.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek na początku przygotowywał u nas materiały wideo, a obecnie odpowiedzialny jest m.in. za dział informacyjny. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami