Edycja reżyserska Dragon Age 2? Scenarzysta ujawnia pomysły na poprawę gry

Na prace zabrakło czasu.

  • Scenarzysta Dragon Age 2 ma sporo pomysłów na ulepszenie gry
  • Z wielu opisywanych elementów zrezygnowano przez brak czasu

Główny scenarzysta Dragon Age 2 - David Gaider - podzielił się pomysłami na to, jak naprawiłby produkcję z 2011 roku, gdyby otrzymał szansę stworzenia gry od początku.

„W mojej ocenie DA2 to fantastyczny tytuł, zagrzebany pod górą kompromisów, skrótów i krótkich terminów” - zaczyna deweloper, który dzisiaj nie pracuje już w BioWare, lecz w niezależnym Summerfall Studios.

Jako jeden z pomysłów na ulepszenie gry Gaider wymienia wprowadzenie stopniowych zmian w mieście Kirkwall - lub też skrócenie czasu akcji, by odstęp pomiędzy aktami mierzyć w miesiącach, a nie w latach.

Scenarzysta chciałby także większego nacisku na zmagania głównego bohatera - Hawke'a - z zamianą w Abominację, co jest jednym z głównym tematów przewodnich Dragon Age 2. Magowie pochłaniani są przez demony, lecz „Hawke jest jedynym, który nie ma tego problemu” - wspomina twórca.

Inne wydarzenia, z których zrezygnowano w toku prac, to między innymi osoby z przeszłości naszej postaci, napotykane w toku kampanii. Również trzeci akt opowieści pozbawiono wielu istotnych wątków, szerzej wyjaśniających konflikt magów i templariuszy.

Dragon Age 2 pierwotnie miało być tylko dodatkiem

Gaider chciałby też przywrócenia końcowej walki z Orsino, możliwości uratowania Meredith przed zażyciem lyrium czy opcji romansu z Varricem. Wszystko to elementy, które były planowane dla Dragon Age 2, lecz z różnych przyczyn nie zostały zrealizowane.

Jeśli o Varricu mowa, to popularny bard i kusznik - w wizji scenarzysty - miał zginąć w epilogu DLC Dragon Age 2: Exalted March. Rozszerzenie nigdy nie ujrzało jednak światła dziennego.

„DA2 istniało, by wypełnić lukę w kalendarzu premier. Nigdy nie planowano dać nam więcej czasu na prace. Pierwotnie Dragon Age 2 miało być dodatkiem!” - tłumaczy liczne cięcia Gaider.

Scenarzysta opuścił BioWare w 2016 roku, po siedemnastu latach w firmie. Jego Summerfall Studios pracuje obecnie nad Chorus, połączeniem musicalu i przygodówki.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami