Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Crysis Remastered ulepszone na PS5 i Xbox Series X/S

W nowej aktualizacji.

  • Nowa aktualizacja Crysis Remastered na PS5 i Xbox Series X/S dodała opcję gry w 60 FPS
  • Dostępne są trzy tryby działania
  • Wyeliminowano też szereg błędów

Crytek opublikował kolejną aktualizację Crysis Remastered w wersjach konsolowych. Najważniejszą nowością jest dodanie na PS5 i Xbox Series X/S opcji zabawy w 60 klatkach na sekundę.

Na nowych konsolach dostępne są trzy tryby działania:

  • wydajnościowy: 60 FPS w 1080p na PS5 i Xbox Series X/S
  • jakościowy: 60 FPS w 1800p na PS5, 60 FPS w 4K na Xbox Series X, 30 FPS w 4K na Xbox Series S
  • z włączonym ray tracingiem: 60 FPS w 1440p na PS5 i Xbox Series X, 30 FPS w 1080p na Xbox Series S

Nasi koledzy z redakcji Digital Foundry przeprowadzili testy wymienionych wariantów, choć tylko na platformach Microsoftu, ponieważ nie mieli dostępu do wersji PS5. Zaobserwowano problemy z płynnością, choć niektóre opcje działały stabilniej.

Zobacz na YouTube

Na Xbox Series X grafika w trybie jakościowym jest ostra, ale rozdzielczość może obniżyć się do poziomu 1440p. Liczba klatek na sekundę często spada poniżej 60, choć kłopot jest mniej widoczny na wyświetlaczach ze zmienną częstotliwością odświeżania obrazu.

Opcja z włączonym ray tracingiem, czyli śledzeniem promieni w czasie rzeczywistym, jest jeszcze mniej stabilna - zauważono spadki nawet do poziomu 50 lub 40 FPS. Najmniej problemów sprawia - zdaniem dziennikarzy - wariant wydajnościowy.

Na Xbox Series S tryb jakościowy nie zawsze utrzymuje stałe 30 klatek na sekundę, a wydajnościowy nie osiąga poziomu 60 FPS. Słabsza z konsol Microsoftu najlepiej radzi sobie z ray tracingiem, oferując stabilne 30 FPS.

Aktualizacja wprowadziła również brakujący dotychczas poziom Ascension oraz możliwość użycia klasycznego sterowania. Wyeliminowano też szereg zróżnicowanych błędów, ograniczając awarie produkcji i usuwając usterki graficzne.

Read this next