Cyberpunk 2077 bez osobnej gry multiplayer - CD Projekt zmienia plany

Stawia na uzupełnianie tytułów single-player o nowe możliwości.

  • Nie powstaje duża gra AAA, będąca sieciowym doświadczeniem w świecie Cyberpunk 2077
  • Gra doczeka się jednak najprawdopodobniej elementów multiplayer
  • CD Projekt chce wdrożyć rozgrywkę wieloosobową do wszystkich przyszłych produkcji

CD Projekt sugerował do tej pory, że komponent sieciowy w Cyberpunk 2077 będzie osobną produkcją wysokobudżetową, ale w ramach wczorajszego podsumowania nowej strategii spółki poinformowano, że plany się zmieniły. Elementy związane z zabawą wieloosobową zostaną najprawdopodobniej dołączone do podstawowej gry.

- Wcześniej mówiliśmy o tym, że naszą następną grą z segmentu AAA będzie sieciowa odsłona Cyberpunka, ale zdecydowaliśmy się zrewidować ten plan - tłumaczy Adam Kiciński, prezes CD Projekt, w materiale omawiającym plany grupy. - Biorąc pod uwagę nasze nowe, bardziej systematyczne i agile'owe (zwinne, elastyczne - red.) podejście do tworzenia, zamiast koncentrować się na jednym rozbudowanym trybie, czy grze online, naszym celem jest móc pewnego dnia wprowadzić elementy online do wszystkich naszych marek.

CD Projekt pracuje już nad technologią sieciową, „którą można bezproblemowo wpleść w proces tworzenia przyszłych gier” spółki, „bez popadania w dług technologiczny”. Pozwoli to rzekomo rozwijać społeczności online, opierające się na platformie GOG Galaxy. W przyszłości „elementy sieciowe staną się logiczną i spójną częścią” działalności grupy.

cyberpunk_multi_1
W prezentacji ze slajdami również podkreślono rolę elementów online

Jak zauważa serwis VGC, Kiciński przedstawił więcej informacji podczas rozmowy z inwestorami po prezentacji. Zapytany o gry CD Projekt Red będące aktualnie w produkcji, odpowiedział:

- Pracujemy nad konkretnymi opcjami rozszerzającymi nasze gry single-player, ale nie zamierzamy wydać naszej kolejnej gry jako dużego doświadczenia sieciowego. Będziemy po prostu rozszerzać nasze gry single-player o doświadczenia sieciowe.

Powracając jeszcze później do tematu, menedżer stwierdził: - Tak naprawdę, zaczęliśmy pracować nad komponentami sieciowymi ponad dwa lata temu, a teraz po prostu kontynuujemy. Jedyną zmianą jest to, że pracujemy nie nad dużą produkcją, a produkcją wspierającą, równocześnie z rozwojem naszych gier single-player.

cyberpunk_multi_2
Być może w CP2077 nie spotkamy innych graczy. CD Projekt może planować np. tylko wyzwania sieciowe z tablicami wyników

Kiciński podkreślił też, że CD Projekt ma „bardzo ciekawe pomysły i prototypy elementów multiplayer”, ale jest jeszcze zbyt wcześnie, by przedstawić szczegóły monetyzacji.

Jednocześnie zapewnił w materiale wideo, że rozszerzanie potencjału elementów sieciowych nie oznacza rezygnacji z tworzenia wysokobudżetowych, fabularnych gier. Gatunek RPG wciąż będzie główną osią działalności CD Projekt Red.

Pomysł polskiego zespołu na multiplayer w Cyberpunk 2077 nigdy nie został oficjalnie ujawniony. Gracze znaleźli jednak w kodzie źródłowym wzmianki odnośnie napadów czy klasycznego deathmatchu, czterech klas postaci, a nawet specyficznych komunikatów, które miały się wyświetlać na ekranie po śmierci postaci.

Biorąc pod uwagę nowe podejście CD Projekt do trybu online, niewykluczone, że grupa zrezygnowała z wymienionych elementów na rzecz nieco subtelniejszych dodatków sieciowych.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

News & Content Editor  |  PrzemWan

Przemek nadzoruje nasz dział informacyjny oraz aktywnie wspiera inne sekcje serwisu. Jako dziecko marzył, by zawodowo rysować, żonglować lub grać na gitarze - dwie pierwsze czynności wychodzą mu całkiem nieźle.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami