Monster Hunter Rise - rozwój postaci, poziom łowcy, jak awansować

Jak rozwijać bohatera.

Rozwój naszej postaci w Monster Hunter Rise odbywa się nieco inaczej niż w innych grach z elementami RPG. Otóż, w tej grze, o parametrach bohatera decyduje przede wszystkim broń (atak) oraz pancerz (obrona).

W Monster Hunter Rise nie ma klasycznego systemu, w którym zdobywamy punkty doświadczenia i poziomy doświadczenia. Nasz oręż i pancerz zatem wpływa przede wszystkim na zadawane obrażenia i ochronę przez atakami przeciwników.

Co prawda, w grze zdobywamy poziomy, ale nie mają one bezpośredniego przełożenia na nasze parametry obrony i ataku. Poziomy te zdobywamy osobno dla zadań wioski i Centrum. Misje wioski są przeznaczone dla pojedynczego gracza, a Centrum - do gry wieloosobowej.

Mamy jednak wpływ na premie do punktów zdrowia i wytrzymałości. Wraz z każdym poziomem zadań wioski, otrzymujemy bonus (+10) do zdrowia i wytrzymałości. Aby aktywować premie tych parametrów, należy spożyć posiłek w Kantynie.

076

Warto dodać, że premia po zjedzeniu posiłku jest aktywna tylko na czas zadania. Po ukończeniu misji, bonusy znikają i żeby je odnowić, należy spożyć kolejny posiłek.

Wraz z wejściem na wyższy poziom zadań wioski i Centrum, awansujemy. Kiedy odblokujemy kolejną rangę, otrzymujemy dostęp do zadań wyższego poziomu, a także:

  • w przypadku zadań wioski - otrzymujemy premię do punktów życia i wytrzymałości po zjedzeniu posiłku (opisaliśmy tę mechanikę powyżej);
  • w przypadku zadań Centrum - zyskujemy wyższy poziom łowcy (PŁ) - informuje on pozostałych uczestników rozgrywki wieloosobowej o naszych dokonaniach (im wyższy poziom, tym więcej wysokopoziomowych zadań wykonaliśmy). Co więcej, inni gracze mogą nas zapraszać do wspólnej gry - lub nie zapraszać - ze względu na nasz poziom łowcy. W lobby można określić minimalny oraz maksymalny PŁ. Wysokopoziomowe postacie mogą więc zastrzec sobie, żeby gracze z niższą rangą nie dołączali do ich gry.

Następnie: Monster Hunter Rise - wyposażenie: broń, pancerz, umiejętności, floria, jak zmienić

Spis treści: Monster Hunter Rise - poradnik i najlepsze porady