Monster Hunter Rise - kablobak, wspinaczka po ścianach, jazda na kumpsie

Czynności związane z kablobakami i przemieszczeniem się po lokacjach.

W Monster Hunter Rise nastąpiły znaczne zmiany w kwestii poruszania się po lokacjach względem poprzednich odsłon - a to za sprawą kablobaków, dziwnych stworzonek, dzięki którym możemy wykonywać akrobatyczne ruchy, a także kumpsom, naszym psim towarzyszom, na grzbiecie których możemy przemierzać dzikie odstępy wzdłuż i wszerz.

Więcej informacji uzyskasz, zapoznając się ze wszystkimi poniższymi informacjami lub klikając na jeden z poniższych linków, który przeniesie cię do sekcji związanej z daną tematyką.

Kablobaki: kablozryw, wspinaczka po ścianach

Jak wspomnieliśmy, kablobaki to niezwykłe stworzonka, dzięki którym mamy o wiele większe możliwości poruszania się po lokacjach. Zwróć uwagę na pasek kablobaka (1), który znajduje się na dole ekranu. Składa się na dwóch segmentów, ale można go zwiększyć do trzech.

098

Jest to możliwe, gdy znajdziemy w lokacji kablobaka (2). Jeśli go zbierzemy, pasek zwiększy się do trzech segmentów. Ten bonus będzie trwał tylko przez chwilę, więc dobrze wykorzystaj tę premię - szczególnie podczas walki, gdyż w jej trakcie również można użyć tych specjalnych mocy.

Dzięki umiejętnościom związanych kablobakami można biegać po ścianach, np. by dostać się na wzgórze. Wystarczy podejść do ściany wcisnąć ZL + X, by nasza postać zaczęła bieg w górę. Wówczas przytrzymaj przycisk R, by biec szybciej i dłużej.

Można też szybko przemieścić się z punktu do punktu wykorzystując kablozryw (należy wcisnąć ZL + A) lub namierzyć miejsce, do którego chcemy przefrunąć (ZL - namierzamy, po wciśnięciu ZR przemieszczamy się do danego punktu).

Wielkie kablobaki

To większa odmiana kablobaka, dzięki któremu możemy szybko przenosić się z jednego miejsca na inne. W każdej lokacji znajdują się z góry określone punkty, w których rosną klejnolilie (3) - jeśli umieścimy w nich wielkiego kablobaka, przemieścimy się na dużą odległość w wybranym kierunku, na przykład na szczyt góry.

099

Kiedy usadowimy wielkiego kablobaka (4) na klejnolilii, wystarczy go użyć, by automatycznie przenieść się do - zazwyczaj - wyżej położonego miejsca. Raz umieszczony duży kablobak na klejnolilli pozostanie tam na zawsze, więc można korzystać z niego wielokrotnie.

100

Wielkie kablobaki otrzymujemy w ramach dokonanych postępów w fabule i za wykonanie niektórych zadań pobocznych od mieszkańców Kamury. Szukaj postaci, obok twojego domu, która czasami będzie miała ci coś do przekazania. Kiedy zobaczysz kolorowy dymek nad jej głową, wówczas pomów z nią, a może zleci ci wykonanie misji opcjonalnej albo po prostu przekaże ci kilka sztuk wielkiego kablobaka za twoje dotychczasowe dokonania.

101

Liczbę posiadanych wielkich kablobaków (5) sprawdzisz w sakwie na przedmioty.

Jazda na kumpsie

Kumpies to psi towarzysz bohatera, jeden z dwóch kompanów, których można zabrać na misje. Wesprze nas w walce, ale przede wszystkim możemy go używać jako wierzchowca. Na jego grzbiecie bowiem możemy przemierzać wzdłuż i wszerz wszystkie dostępne krainy, a także możemy poruszać się po wiosce.

103

Co najważniejsze, jazda na kumpsie nie zużywa naszej wytrzymałości. Aby wsiąść na naszego sojusznika, wystarczy przytrzymać przycisk A lub wydać polecenie Chcę jechać! (6) za pomocą paska akcji.

102

Spis treści: Monster Hunter Rise - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Monster Hunter Rise - poruszanie się po wiosce i lokalizacjach: szybka podróż, podobozy, korzystanie z mapy

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami