Monster Hunter Rise - jak sprawdzić, ile czasu zostało do końca zadania

Gdzie znaleźć informacje o upływającym czasie.

W praktycznie każdym rodzaju zadań w Monster Hunter Rise, poza ekspedycją, ogranicza nas czas, w jakim musimy się zmieścić, by spełnić jeden z warunków misji. Zazwyczaj mamy 50 minut na ukończenie zadania. Jeśli przekroczymy ten limit, poniesiemy porażkę, wrócimy do wioski i będziemy musieli rozpocząć daną misję od nowa.

Dlatego, podczas wykonywania zadania, musimy zwracać uwagę na licznik czasu. Co prawda, 50 minut to dużo czasu, aby wytropić potwora i go zabić - lub ewentualnie pozbierać kluczowe materiały (w zależności, jaki jest cel misji) - ale zawsze warto kontrolować upływający czas.

Kiedy będziemy eksplorować daną mapę w poszukiwaniu głównego celu, możemy także wykonywać opcjonalne zadania poboczne lub po prostu zbierać rośliny i inne materiały. Wówczas wydłużymy czas, jaki potrzebujemy na zrealizowane podstawowego celu.

Dlatego należy, co jakiś czas, sprawdzać licznik czasu, aby nie spóźnić się z wykonaniem głównej misji. Czas, jaki pozostał na zrealizowanie zadania, możemy sprawdzić na dwa sposoby:

049
  • Podczas zadania, w lewym, górnym rogu ekranu, wyświetla się zegar (1). Czas, niezbędny do wykonania zadania, to czerwone pole. Kiedy biała wskazówka dotrze do żółtej, wówczas skończy się wymagany czas na wykonanie danej misji.
050
  • Należy wejść do menu (+ na Nintendo Switch), przejść do zakładki Zadania, następnie do Informacje o zadaniu, by pojawiło się okno, w którym znajdziemy informacje o Pozostałym czasie (2), który nam pozostał na wykonanie danej misji.
051

Podczas ekspedycji nie ogranicza nas czas - możemy do woli eksplorować daną lokację, dopóki nie uznamy, że pora wracać do Kamury. Wówczas należy powrócić do wioski lub porzucić zadanie.

Następnie: Monster Hunter Rise - jak zatrzymać czas zadania, zapuzować grę

Spis treści: Monster Hunter Rise - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Monster Hunter Rise - rodzaje zadań: wioski, Centrum, pilne, Furii, Areny, treningowe, poboczne, zlecenia