Mass Effect 1 - walka: podstawy, jak walczyć

Wskazówki związane ze starciami.

Walka jest nieodłącznym elementem Mass Effect. Nawet jeśli często korzystasz z możliwości perswazji w postaci uroku czy zastraszania, to starć bojowych i tak nie da się uniknąć. Dlatego warto mieć na uwadze kilka przydatnych wskazówek, które pomogą nam przetrwać niebezpieczne pojedynki.

Korzystaj z osłon (1) - bohater wraz z kompanami może przylegać do różnych osłon, dzięki czemu znacznie trudniej się go trafić. W ten sposób możesz ochronić się przed pociskami przeciwnika, a także zregenerować poziom tarczy czy zdrowia. Pamiętaj jednak, że jeśli rywal strzeli w pobliżu np. rakietą, to nasze postacie i tak otrzymają obrażenia.

walka1

Ostrzeliwuj wrogów zza osłon (2) - stanie w otwartym terenie i prowadzenie ognia, to zazwyczaj nie najlepszy pomysł. Stajesz się w ten sposób łatwym celem. Dlatego zamiast tego wychylaj się na chwilę zza osłony (najlepiej klęcząc, co zwiększa celność), namierzaj cel, oddawaj strzał lub salwę i ukrywaj się ponownie.

walka2

Jeśli masz problemy ze zdrowiem (3), to lecz siebie i kompanów. Pamiętaj także o wykorzystywaniu umiejętności (4), a w przypadku bardzo silnych przeciwników staraj się koncentrować na nich zdolności i ogień całej drużyny, korzystając z taktycznego huda (5). W takich przypadkach dobrze sprawdzają się również granaty.

walka3

Pamiętaj też, aby na bieżąco ulepszać odnajdywane lub kupowane uzbrojenie oraz dopasowywać jego ulepszenia do przeciwników. Przykładowo w walce z gethami bardzo dobrze sprawdza się amunicja wolframowa, a przeciwko żywym celom dobrze jest korzystać z pocisków zapalających. Dobrze też poznać sposoby prowadzenia walki z użyciem pojazdu Mako.

Następnie: Mass Effect 1 - omni-żel: do czego służy i jak zdobyć

Spis treści: Mass Effect 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Mass Effect 1 - taktyczny hud: jak wydawać rozkazy