Mass Effect 1 - omni-żel: do czego służy i jak zdobyć

Poznaj zastosowania nietypowej substancji.

Omni-żel jest specjalnym rodzajem materiału, który pojawia się w trakcie rozgrywki w Mass Effect. Ilość posiadanego omni-żelu (1) można w każdej chwili korzystając z ekranu ekwipunku. Warto wiedzieć, że Shepard może przenosić maksymalnie 999 jednostek tego surowca. Przy posiadaniu maksymalnego poziomu każda podnoszona jednostka omni-żelu będzie automatycznie niszczona.

omni1

Do czego służy omni-żel? Materiał ten ma trzy główne zastosowania - pozwala otwierać zamki (deszyfracja), włamywać się do urządzeń elektronicznych (elektronika) oraz naprawiać pojazd Mako. Aby np. otworzyć zamek możemy posłużyć się deszyfracją i spróbować otworzyć go manualnie.

Jeśli nie chcemy tego robić, lub próba okaże się nieudana, to jedyną opcją na jego otworzenie będzie wykorzystanie (2) ustalonej ilości omni-żelu. Po skorzystaniu z tej opcji zamek zostanie otworzony automatycznie.

omni2

W jaki sposób zdobywać omni-żel? Przede wszystkim wskutek przerabiania na niego zdobytych przedmiotów - broni, pancerzy czy ulepszeń. Każdą z tych rzeczy możemy przerobić na ekranie ekwipunku używając komendy Omni-żel lub w podczas ich podnoszenia, korzystając z opcji Zredukuj do omni-żelu (3), lub. W trakcie tych czynności możemy szybko sprawdzić bieżący stan (4) surowca oraz ilość (5), jaką otrzymamy po przerobieniu przedmiotów.

omni3

Oprócz tego będziemy znajdować też surowiec w trakcie eksploracji różnych miejsc, a także zdobywać go jako nagrodę za wykonywanie niektórych zadań.

Następnie: Mass Effect 1 - mapa: jak korzystać

Spis treści: Mass Effect 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Mass Effect 1 - walka: podstawy, jak walczyć

Video | Gramy w Chorus

Kosmiczna niespodzianka.