Mass Effect 1 - przedmioty: jak zbierać

Co robić ze zdobytymi rzeczami.

W trackie gry w Mass Effect będziesz często zdobywał nowe przedmioty. Będzie się tak działo między innymi podczas eksploracji napotkanych miejsc czy po walkach. Ciała przeciwników są przeszukiwane automatycznie, natomiast pojemniki (1) czy szafki należy przeszukiwać manualnie. Niektóre z nich posiadają zamki, które należy otworzyć korzystając z deszyfracji.

rzeczy1

Po zebraniu przedmiotów pojawi się menu, w którym zobaczysz konkretne elementy (2) pokroju broni, pancerzy czy ulepszeń, które możesz zabrać. Jeśli chcesz, aby przedmioty trafiły do ekwipunku, to skorzystaj z opcji Weź wszystkie (3). Druga możliwość, to zamiana ich wszystkich na omni-żel (4). Przy okazji po prawej stronie widać posiadaną ilość omni-żelu (5), a z lewej ilość surowca (6), którą otrzymasz po przerobieniu przedmiotów.

rzeczy2

Jeśli zdecydowałeś się podnieść przedmioty, to będziesz miał do nich dostęp na ekranie ekwipunku (7). Warto wiedzieć, że bronie i pancerze w Mass Effect posiadają różne poziomy od I do X. Im wyższy poziom, tym potężniejszy przedmiot.

rzeczy3

Należy jeszcze pamiętać, że ekwipunek głównego bohatera jest ograniczony i nie może przenosić więcej niż 150 przedmiotów. Wprawdzie liczba zsumowanych rzeczy nie jest nigdzie dostępna, ale jeśli przekroczymy limit, to zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat. Warto wtedy sprzedać część elementów lub przerobić je na omni-żel.

Następnie: Mass Effect 1 - jak dotrzeć na Normandię w Cytadeli

Spis treści: Mass Effect 1 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Mass Effect 1 - deszyfracja: jak otwierać zamki