Valheim - żelazo: jak stworzyć, gdzie znaleźć rudę żelaza

Broń, pancerz i narzędzia z żelaza, wejście do Krypty.

Stworzenie miedźi i cyny, a potem także brązu znacząco ułatwia rozgrywkę w Valheim, dając dostęp do potężniejszych broni i pancerzy oraz nowych narzędzi. Jednakże, jeszcze większy przeskok jakościowy czeka cię po zdobyciu żelaza. W tym rozdziale wyjaśniamy gdzie go szukać, jak się do niego dostać i co możesz z niego wykonać.

By odblokować dostęp do żelaza, musisz w pierwszej kolejności pokonać drugiego bossa, Starca. Z jego ciała zbierzesz Klucz do bagna (1). Z tym przedmiotem skieruj się na Bagna.

108_valheim_jak_stworzyc_zelazo_gdzie_znalezc_rude_zelaza

Stosunkowo łatwo je rozpoznać po charakterystycznych, wyschniętych drzewach (2) - tereny bagniste na mapie będą też wyraźnie ciemniejsze (3). Jeśli na swojej startowej wyspie nie znajdziesz tego biomu, konieczna będzie przeprawa statkiem przez ocean.

109_valheim_jak_stworzyc_zelazo_gdzie_znalezc_rude_zelaza

Gdy dotrzesz na Bagna, znajdź Kryptę (4). Nie powinno być z tym problemów, gdyż obiekty te dość mocno oświetlają okolicę. Zbliż się do niej i otwórz bramę (5) - pamiętaj, by w ekwipunku trzymać wspomniany wcześniej klucz!

110_valheim_jak_stworzyc_zelazo_gdzie_znalezc_rude_zelaza

Wejdź do Krypty, wbiegnij w dowolny korytarz i zbliż się do Zabłoconego stosu złomu (6). Musisz rozbijać tego typu miejsca za pomocą dowolnego kilofa. Z niektórych z nich zdobędziesz żelazne odpadki (7). Jest to nic innego, jak poszukiwana przez ciebie ruda.

111_valheim_jak_stworzyc_zelazo_gdzie_znalezc_rude_zelaza

Teraz musisz już tylko udać się do Odlewni i przetopić je - tak samo jak wcześniej Cynę i Miedź - na sztabki Żelaza. Gdy tylko zdobędziesz pierwszą sztukę, odblokujesz sporo nowych receptur w kuźni.

Oto przedmioty, które wytworzysz z żelaza:

  • zbroja łuskowa
  • żelazne nagolenniki
  • strzały z żelaznym grotem
  • żelazny atgeir
  • żelazny topór
  • łuk myśliwego
  • żelazny hełm
  • żelazne gwoździe
  • żelazna buława
  • żelazny kilof
  • tarcza z obręczami
  • wielka żelazna tarcza
  • żelazny miecz

W przypadku broni możesz liczyć na ponad 50% wzrost ilości zadawanych obrażeń względem ich odpowiedników z brązu, w przypadku zbroi pancerz rośnie niemal o 100%.

Spis treści: Valheim - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Valheim - brąz: jak wytworzyć