Valheim - kamieniarz: budowanie z kamienia

Warsztat do budowy kamiennych konstrukcji.

Kamieniarz to jeden z warsztatów w Valheim dzięki któremu odblokujesz możliwość wznoszenia konstrukcji z kamienia. Budulec ten jest znacznie wytrzymalszy od drewna i jest odporny na warunki pogodowe. Z tej strony dowiesz się jak odblokować warsztat Kamieniarza by móc budować z kamienia.

Na tej stronie:

Kamieniarz - jak odblokować i stworzyć

By stworzyć Kamieniarza, musisz zebrać 10x drewna, 2x żelaza i 4x kamienia. Największym wyzwaniem jest pozyskanie żelaza - musisz pokonać drugiego bossa, Starca, a następnie wejść do Krypt na Bagnach, gdzie znajduje się ruda tego surowca. Na koniec musisz przetopić ją w Odlewni by uzyskać sztabki żelaza.

Gdy już się z tym uporasz, umieść w dłoni swojej postaci młotek, otwórz menu budowania za pomocą prawego przycisku, przejdź do zakładki Wyrób (1) a następnie kliknij na Kamieniarza (2).

099_valheim_kamieniarz_budowanie_z_kamienia

Ustaw go teraz w dowolnym, wybranym przez siebie miejscu. Jeśli zależy ci wyłącznie na budowie z kamienia, nad warsztatem nie musisz robić dachu. Jeśli jednak chcesz naprawiać przy nim przedmioty, obowiązują te same zasady co przy stole warsztatowym - Kamieniarz musi być zadaszony, inaczej pozostanie niedostępny.

Korzystanie z Kamieniarza, kamienne budynki

W przeciwieństwie do wspomnianego stołu warsztatowego, Kamieniarz nie służy do wytwarzania przedmiotów. Po wejściu w interakcję z warsztatem (3) znajdziesz tylko jeden przedmiot - Osełkę (4) - który wykorzystasz do budowy jednego z ulepszeń dla kuźni.

100_valheim_kamieniarz_budowanie_z_kamienia

Warsztat ten jednak umożliwi ci wznoszenie konstrukcji z kamienia. Otwórz menu budowy i przejdź do zakładki Budowle (5). Znajdziesz tam ściany, podłogę i schody (6) z kamienia.

101_valheim_kamieniarz_budowanie_z_kamienia

Pamiętaj jednak, że choć konstrukcje z kamienia (7) są znacznie wytrzymalsze od drewnianych, zachowują się inaczej w trakcie budowy. Nie możesz, na przykład, połączyć kilku ścian w powietrzu, by zrobić linię ciągłą - jeśli kamień nie będzie miał podparcia od spodu, momentalnie się rozpadnie.

Ulepszanie Kamieniarza

Mimo tego, że w oknie Kamieniarza wyświetla się ikonka z jego poziomem, nie możesz go ulepszyć - tak jak ma to miejsce w przypadku ulepszania stołu warsztatowego czy wspomnianej wcześniej kuźni. Wszystkie receptury na elementy z kamienia odblokujesz jak tylko postawisz ten warsztat.

Spis treści: Valheim - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Valheim - kadź fermentacyjna: tworzenie mikstur i miodów pitnych