Assassin's Creed Valhalla - Excalibur: jak zdobyć, wszystkie tabliczki

Lista Skarbów Brytani, by zdobyć potężny miecz Excalibur.

W Assassin's Creed Valhalla można zdobyć Excalibura znanego z legendy o Królu Arturze. To potężny, bardzo przydatny w walce dwuręczny, ciężki miecz.

Jego zdobycie nie jest związane z żadnym zadaniem. Wymaga zebrania Skarbów Brytanii i tabliczek z trzech wrogów. Przeciwnicy ci są silni i choć teoretycznie nie ma tutaj ograniczenia poziomu Mocy, to najtrudniejszy z wrogów ma 280 poziom Mocy - więc żeby go pokonać bez problemu, powinieneś mieć poziom Mocy w okolicach 240 lub 250 (minimum).

Spis treści:

Jak zdobyć Excalibura w Assassin's Creed Valhalla

Żeby zdobyć ten potężny miecz, musisz zebrać w sumie 11 tajemniczych tabliczek. Osiem z nich nazywa się w grze Skarbami Brytanii - są umieszczone w różnych jaskiniach, w których zawsze trzeba trochę poskakać i powspinać się.

ac_valhalla_exca_altar_4

Zdobycie każdego Skarbu Brytanii gwarantuje też uzyskanie jednego punktu umiejętności, więc możesz trochę rozwinąć Eivor, choć nie jest to duży postęp.

Pozostałe trzy tabliczki musisz zabrać Zelotom. Trzem konkretnym - są to Woden, Heike i Hrothgar. Poniżej wskazujemy, w jakich regionach ich szukać.

ac_valhalla_exca_altar_2

Na początek zajmijmy się Skarbami Brytanii.

Pierwsza tabliczka: Jaskinia Prób (Cavern of Trials)

Ta jaskinia znajduje się na wschodzie regionu Cent. Wejście do niej jest w samotnej chatce. Zejdziesz na dół po drabinie. Potem wystarczy podążać parkourową ścieżką. Użyj wzroku Odyna, by dostrzec wiszący na linie klucz, którym otworzysz zamknięte drzwi. Musisz go zebrać skacząc po skałach.

ac_valhalla_tablet_1_map
ac_valhalla_tablet_1_visual_ref_1

Za drzwiami idź dalej. Musisz przejść każdym z korytarzy do końca, by zdobywać kolejne klucze. W końcu będziesz mógł otworzyć drzwi na samym dole, by dostać się do pomieszczenia z ołtarzem i tabliczką.

Druga tabliczka: Grime's Graves

Grime's Graves znajduje się na wschód od Elmenham. Żeby dostać się do jaskini będziesz musiał wykonać skok wiary, a potem przejść liniową ścieżką do końca. Trafisz do przeklętego obszaru. Tę tabliczke możesz zdobyć w misji Zrządzeniem losu.

ac_valhalla_tablet_2_map
ac_valhalla_tablet_2_visual_ref_2

Trzecia tabliczka: Stara Piwnica (Old Cellar)

Tę jaskinię znajdziesz na połudnowy-zachód od miasta Colcestre w Essexe. Całość to prosta ścieżka, po drodze trzeba tylko uważać na truciznę (niwelujesz ją ogniem pochodni). Trafisz do pomieszczenia z beczkami wina. Musisz strzelać w czerwone elementy beczek, by wypełnić pomieszczenie pod spodem. Tabliczka wypłynie na wierzch.

ac_valhalla_tablet_3_map
ac_valhalla_tablet_3_visual_ref_4

Czwarta tabliczka: Jaskinia Wiccan (Wiccan's Cave)

Na zachodzie od miasta Jorvik znajdziesz kolejną prostą jaskinię. Kiedy trafisz do pomieszczenia z pochodniami, hełmem i skrzynią, nie wychodź przejściem po lewej stronie - zniszcz ścianę z lodu. Jeden jej fragment jest ciemniejszy, to właśnie w to musisz strzelić. Tędy trafisz do tabliczki - musisz zabić dwa dziki po lewej stronie od głównego pomieszczenia, by móc strzelić przez kratę i odblokować wejście do skarbu.

ac_valhalla_tablet_4_map
ac_valhalla_tablet_4_visual_ref_6

Piąta tabliczka: Jaskinia Czerwonego Porostu (Red Lichen Cavern)

Jaskinia znajduje się na wschód od miasta Wincestre. Uważaj tu na wrogów na wysokim poziomie. Droga w środku jest prosta i liniowa, musisz tylko spalać chmury trucizny, rzucając w nie pochodnią. Gdy dotrzesz do tabliczki, pozbądź się trucizny i szybko zbierz skarb, żeby zdążyć uciec, zanim gaz wróci.

ac_valhalla_tablet_5_map
ac_valhalla_tablet_5_visual_ref_5

Szósta tabliczka: Wocig

Ta jaskinia też jest w Hamtunscire, na północny-wschód od Chepeham i przy punkcie synchronizacji. Na początku poruszasz się łodzią, potem musisz przeskoczyć dalej i wspinać się po skalnych ścianach. W końcu dotrzesz do pomieszczeń z wazami - musisz je zniszczyć, by wszystko dookoła spłonęło. Sam uważaj, by nie zginąć.

ac_valhalla_tablet_6_map
ac_valhalla_tablet_6_visual_ref_8

Siódma tabliczka: Jaskinia Deoraby Spar (Deoraby Spar Cavern)

Jaskinia ta jest na północy Snotinghamscire. W środku czeka kolejne wyzwanie ze wspinaniem się. Droga jest prosta, ale w pewnym momencie musisz wspiąć się na dużą statuę, co może nie wydawać się oczywiste.

ac_valhalla_tablet_7_map
ac_valhalla_tablet_7_visual_ref_5

Ósma tabliczka: Kopalnia Santlache (Santlache Mine)

Wejdź do kopalni wejściem po prawej stronie. Do tabliczki dotrzesz niszcząc ściany i podążając przy skałach, wąskimi krawędziami. Gdy zobaczysz linkę, zjedź po niej i dostań się do obszaru z wodą. Musisz zanurkować i długo płynąć pod powierzchnią, by dostać się do tabliczki.

ac_valhalla_tablet_8_map
ac_valhalla_tablet_8_visual_ref_10

Gdzie są trzy ostatnie tabliczki w Assassin's Creed Valhalla

Pozostałe tabliczki mają następujący członkowie Zakonu Starożytnych.

Hrothgar

Patroluje on Suthsexe na piechotę. Jego poziom mocy to 280, więc jest niebezpieczny. Na domiar złego może się leczyć - uderzaj go, gdy tylko zaczyna pić z małej butelki.

ac_valhalla_zealot_1_map
ac_valhalla_zealot_1_visual_ref

Heike

Ten wróg ma już nieco mniejszy poziom, bo 250. Znajdziesz go w Essexe. Użyj kruka, by dostrzec Zelotę. Używa ciężkiej tarczy, więc trudno atakować go bezpośrednio, musisz więc polegać na idealnych unikach.

ac_valhalla_zealot_2_map
ac_valhalla_zealot_2_visual_ref

Woden

Tego Zelotę znajdziesz w regionie Cent. Ma on 220 poziom, a więc jest najsłabszy z całej trójki, ale za to używa bomb błyskowych, które mogą utrudnić ci walkę.

ac_valhalla_zealot_3_map
ac_valhalla_zealot_3_visual_ref

Jaskinia Myrddina (Myrddin's Cave) i Excalibur

Jaskinia z wejściem do lokacji z mieczem znajduje się na północy Hamtunscire, w lesie. Po drodze uważaj, bo sporo tu niebepiecznych niedźwiedzi. Nie walcz z nimi, a po prostu omijaj.

ac_valhalla_myrddin_s_cave_map

Droga jest na szczęście prosta. Skacz po kolejnych elementach otoczenia podążając do przodu, aż dotrzesz do wielkiej przepaści. Musisz z niej skoczyć do wody.

ac_valhalla_myrddin_s_cave_visual_ref_1
ac_valhalla_myrddin_s_cave_visual_ref_2
ac_valhalla_myrddin_s_cave_visual_ref_3

Następnie musisz zanurkować. Po prawej stronie pod wodą zobaczysz otwór, którym trzeba przepłynąć dalej. Dotrzesz do wielkiej komnaty i w centrum znajdziesz monolity oraz wbity w ziemię Excalibur.

ac_valhalla_exca_altar_1
ac_valhalla_exca_altar_3

Podejdź do każdego monolitu, by wsadzić tabliczki na swoje miejsca. Gdy wstawisz ostatnią tabliczkę, po prostu podejdź do miecza i wyciągnij go. To wszystko.

ac_valhalla_exca_altar_6

Excalibur to potężna broń. Wartość ataku to 124 przy szybkości 42. Cecha specjalna tego miecza sprawia, że przy każej egzekucji czy krytycznym trafieniu ciężkim atakiem, pobliscy wrogowie zostają oślepieni.