Valheim - jak zacząć, co robić na początku

Wskazówki dotyczące pierwszych godzin gry.

Pierwsze chwile w Valheim mogą być przytłaczające. Trafiasz na ogromną mapę, nie wiesz gdzie się udać, a za moment atakują cię pierwsi wrogowie. W tym rozdziale podpowiadamy, co robić przez pierwsze godziny zabawy, by zagwarantować sobie dobry start w grze.

Na tej stronie:

Stwórz podstawowe narzędzia

Pierwszy krok to zdobycie podstawowych narzędzi - topora, maczugi i młota. Dzięki nim będziesz mógł sprawniej ścinać drzewa, wznosić budynki i skutecznie walczyć z przeciwnikami. By je wykonać, musisz zebrać odpowiednią ilość kamieni i drewna, a następnie otworzyć panel tworzenia za pomocą przycisku TAB.

Potem już wystarczy tylko wybrać odpowiedni przedmiot (1) i kliknąć w przycisk Twórz (2). Cały proces opisujemy szczegółowo w oddzielnym rozdziale - narzędzia: jak tworzyć.

001_valheim_jak_zaczac_co_robic_na_poczatku

Znajdź jedzenie

System zdrowia w Valheim różni się od innych gier z gatunku, gdyż ilość punktów zdrowia (3) zależy od tego, co zje twoja postać (4). Każdy spożyty posiłek zwiększa pulę punktów, a także oferuje ich regenerację.

002_valheim_jak_zaczac_co_robic_na_poczatku

Na początku skup się na zbieractwie - bez problemu znajdziesz grzyby (5), jagody czy maliny. Gdy już stworzysz swoją pierwszą broń możesz zapolować na dziki, a następnie upiec ich mięso nad ogniskiem.

Znajdź schronienie

Pierwsza noc w Valheim zapadnie po kilkunastu minutach. Nie oznacza to, że jak tylko zajdzie słońce to zostaniesz zaatakowany przez hordę wrogów - lecz każdy napotkany przeciwnik (nie licząc dzikich zwierząt) będzie wtedy znacznie wytrzymalszy i trudniejszy do pokonania.

Dodatkowo, po ciężkim dniu pracy twoja postać się zmęczy - jej wytrzymałość będzie się wolniej regenerować. By temu zaradzić warto zorganizować sobie schronienie. Budowa domu w pierwszej dobie może być trudna, dlatego możesz wykorzystać jeden z opuszczonych budynków (6).

003_valheim_jak_zaczac_co_robic_na_poczatku

Ważne, by budynek tego typu był zadaszony - przez to na ekranie pojawi się informacja, że jesteś w schronieniu (7). Część z tego typu opuszczonych budowli posiada wewnątrz łóżko - dzięki niemu możesz przespać noc, co pozwoli postaci pracować wydajniej przez kolejne 10 minut i zapisze lokalizację na wypadek śmierci.

004_valheim_jak_zaczac_co_robic_na_poczatku

Wybuduj bazę

Gdy już przetrwasz pierwszą noc i zapewnisz swojej postaci podstawowe narzędzia i jedzenie, warto rozpocząć budowę bazy. W pierwszej kolejności musisz znaleźć kawałek relatywnie równego terenu, by nie mieć kłopotu z wzniesieniem konstrukcji. Można co prawda transformować teren za pomocą motyki, ale nie jest to narzędzie, do którego będziesz mieć dostęp na początku gry.

Jeśli nie możesz znaleźć płaskiej powierzchni, wykorzystaj belki w formie fundamentu i stwórz platformę (8). Dzięki temu nie będzie problemu z późniejszym stawianiem ścian i ewentualną rozbudową.

005_valheim_jak_zaczac_co_robic_na_poczatku

Nie szalej też nadmiernie i nie twórz wielopiętrowej fortecy. Po pierwsze zajmie to sporo czasu, po drugie budynek i tak się zawali z uwagi na fizykę w grze. Stwórz prosty, niewielki budynek, w którym umieścisz swój warsztat, łóżko i kilka skrzyń - tak by móc spokojnie tam nocować i tworzyć kolejne narzędzia.

Jeśli już przebrnąłeś przez opisane wyżej etapy, sprawdź dalsze wskazówki. Znajdziesz tam informacje dotyczące czynności, których musisz się podjąć by odblokować nowe przedmioty i budynki, by finalnie pokonać kolejnych bossów.

Następnie: Valheim - jak grać: krok po kroku

Spis treści: Valheim - poradnik i najlepsze porady