Valheim - naprawianie narzędzi

Naprawa uszkodzonych narzędzi, przywracanie przedmiotów do użytku.

W trakcie gry w Valheim stworzysz setki, jeśli nie tysiące przedmiotów. Spora ich część - jak narzędzia, pancerze czy broń - ulega zużyciu. Gdy ich wytrzymałość spadnie do zera, nie będziesz mógł z nich korzystać. Na szczęście przedmioty można naprawiać - z tego rozdziału dowiesz się, jak tego dokonać.

Każde narzędzie, broń i element ubioru posiada swoją trwałość - przedstawione jest to za pomocą paska wytrzymałości (1). Zmniejsza się ona wraz z korzystaniem - atakowaniem bronią, wykonywaniem czynności za pomocą narzędzi czy otrzymywaniem obrażeń (w przypadku ubioru).

016_valheim_jak_naprawiac_narzedzia

Nie musisz jednak wyrzucać zużytych przedmiotów i tworzyć ich na nowo. Zamiast tego możesz je naprawić. Do tego celu wykorzystasz Stół warsztatowy (2). By móc jednak z niego korzystać, musisz ustawić go wewnątrz schronienia - bezpośrednio nad nim musi znajdować się jakakolwiek forma dachu, nawet jeśli nie ma dookoła ścian.

017_valheim_jak_naprawiac_narzedzia

Gdy spełnisz ten warunek, wejdź z nim w interakcję i zwróć uwagę na ikonkę młotka (3) przy liście przedmiotów do wytworzenia. Wystarczy na nią kliknąć i jeden z przedmiotów w ekwipunku zostanie naprawiony.

Naprawa nic nie kosztuje, więc możesz spokojnie klikać w ikonkę, aż wszystko zostanie przywrócone do 100% wytrzymałości. Korzystaj z możliwości naprawy kiedy tylko masz okazję - lepiej nie marnować czasu na powrót do bazy, gdy rozpadnie ci się siekiera czy kilof.

Następnie: Valheim - topór: zbieranie drewna, ścinanie drzew

Spis treści: Valheim - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Valheim - narzędzia: jak tworzyć