The Medium - ucieknij potworowi

Ucieczka przed potworem w świecie duchów.

Ten etap w The Medium rozgrywa się bezpośrednio po przeszukaniu biura Tomasza. Po raz pierwszy w grze spotkasz potwora w świecie duchowym, a twoim celem będzie mu uciec.

Zaraz po tym jak wywołasz zdjęcie w sekretnym pomieszczeniu, uruchomi się scena przerywnikowa, w trakcie której pojawi się pierwsze realne zagrożenie w grze - potwór (1). Gdy tylko odzyskasz kontrolę nad postacią, rozpocznij bieg w dół ekranu.

115_the_medium_ucieknij_potworowi

Sekwencja ucieczki przed potworem nie jest sama w sobie trudna, problem stanowi jednak sterowanie w grze. Pamiętaj, że nagła zmiana kamery wywróci schemat sterowania do góry nogami i może sprawić, że bohaterka rozpocznie ruch w przeciwnym kierunku. Jeśli wróg cię złapie, trzeba będzie powtórzyć sekwencję od nowa - choć na szczęście nie jest ona zbyt długa.

Gdy dobiegniesz do bezpiecznego pomieszczenia, pościg się zakończy. Zaczerpnij energii z ołtarza (2) i wejdź w przejście (3) u góry.

116_the_medium_ucieknij_potworowi

Czeka cię pierwszy w grze etap, w którym musisz się skradać. Po drugiej stronie tej strefy znajduje się wróg (4). Podejdź kawałek do przodu i schowaj się za przeszkodą (5). Poczekaj aż potwór zniszczy przeszkodę i wyjdzie po za ekran.

117_the_medium_ucieknij_potworowi

Podążaj teraz do góry, cały czas kucając. Gdy dojdziesz do kolejnej sekcji, schowaj się za następną przeszkodą (6). Jeśli chcesz sprawdzić czy przeciwnik jest świadomy twojej obecności, aktywuj widzenie - na ekranie pojawi się wskaźnik widoczności (7). Jeśli ma on inny kolor niż czerwony, jesteś bezpieczny.

118_the_medium_ucieknij_potworowi

Odczekaj chwilę aż potwór się oddali i ponownie podejdź kawałek do przodu. Umiejscowienie kamery ulegnie delikatnej zmianie, przez co łatwiej będzie ci dostrzec przeciwnika. Szybko kucnij za osłoną (8). Nie przejmuj się niewielkim dystansem od wroga - nie zauważy cię.

119_the_medium_ucieknij_potworowi

W tym miejscu potwór już nie zniknie - będzie on patrolował strefę przed tobą. Twoim celem jest przejście (9) widoczne po drugiej stronie. Poczekaj aż wróg się oddali, a następnie schowaj się za przeszkodą (10) na środku, stając od prawej strony.

120_the_medium_ucieknij_potworowi

Poczekaj aż potwór znajdzie się po drugiej stronie tej przeszkody i szybko przejdź do przodu. Jeśli dobrze wymierzysz czas, będziesz w stanie dotrzeć bezpiecznie do wspomnianego przejścia.

Uwaga - jeśli wróg cię nie wykryje, otrzymasz osiągnięcie / trofeum Zjawa. Pamiętaj jednak, by po dotarciu do bezpiecznej strefy nie wracać w stronę przeciwnika. Jeśli wtedy cię zobaczy, nie uda ci się zdobyć osiągnięcia. Jeśli bohaterka została wykryta, możesz wczytać stan gry sprzed spotkania z potworem (np. podczas pobytu w biurze Tomasza) i spróbować jeszcze raz.

Naładuj energię w kolejnym ołtarzu (11) i zbliż się do roju ciem (12). By się przez nie przedostać, musisz wykorzystać tarczę duchową.

121_the_medium_ucieknij_potworowi

Jest tutaj dość długi dystans do przebycia, lepiej więc przebiegnij przez tę sekcję, trzymając klawisz SHIFT (LT w przypadku wersji na konsolę Xbox) podczas ruchu. Dojdź do końca korytarza i przejdź po krawędzi (13).

122_the_medium_ucieknij_potworowi

Po chwili uruchomi się seria scen przerywnikowych i zakończy ten etap. Akcja na nowo przeniesie się do hotelu Niwa.

Następnie: The Medium - dostaj się do świetlicy, lustro, figurka białego kota

Spis treści: The Medium - Poradnik, Solucja

Poprzednio: The Medium - przeszukaj biuro tomasza i tajemniczy pokój