Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Medium - echa przeszłości: jak odkryć, gdzie znaleźć

Lokalizacja i sposób zdobycia.

Echa przeszłości to jedna z bardziej unikalnych grup znajdziek w The Medium. Ich znalezienie pozwoli ci odtworzyć kilkunastosekundowe nagrania audio z przeszłości, które dodają klimatu i pozwalają lepiej poznać świat gry.

By odblokować echo przeszłości, musisz znaleźć odpowiedni przedmiot (ich lokalizacja w dalszej części tego rozdziału) i wykorzystać zdolność widzenia, by namierzyć „pęknięcie”. Jeśli utrzymasz na nim kamerę przez kilka sekund, odblokujesz ukryte nagranie audio.


Echa przeszłości #1 - budka telefoniczna (droga do Niwy)

Pierwsze w grze echo przeszłości znajdziesz tuż przed wejściem do hotelu Niwa. Przy głównej bramie natrafisz na budkę telefoniczną (1). Wejdź z nią w interakcję, a następnie podnieś słuchawkę. Obróć ją tak, by pęknięcie (2) znajdowało się na wprost kamery i utrzymaj to przez kilka sekund, by aktywować nagranie audio.


Echa przeszłości #2 - but (hotel Niwa)

Na to echo przeszłości trafisz w momencie wejścia do hotelu Niwa. Przy głównej bramie leżał będzie but (3). Wejdź z nim w interakcję, a następnie przyjrzyj się (w trybie widzenia) jego pięcie (4), by aktywować to echo.


Echa przeszłości #3 - telefon na parapecie (hotel Niwa)

Trzecie w kolejności w grze echo przeszłości znajdziesz w tej samej lokacji co poprzednie, chwilę po pierwszym spotkaniu z rojem ciem. Po otwarciu drzwi za pomocą klucza, trafisz na telefon (5). Zbliż się do niego i podnieś słuchawkę - w jego dolnej części znajdziesz pęknięcie, które aktywuje echo.


Echa przeszłości #4 - tabletki (hotel Niwa)

Czwarte w grze echo ukryte jest w tym samym miejscu, co dwa poprzednie. Po znalezieniu brzytwy i przecięciu pierwszej skóry, trafisz do nowego mieszkania. Udaj się tam do łazienki (6).

W zlewie (7) leżeć będą tabletki. Zbadaj je w trybie widzenia i zlokalizuj pęknięcie, by uruchomić echo.


Echa przeszłości #5 - lustro (hotel Niwa)

Na kolejne i zarazem ostatnie w tej lokacji echo przeszłości natrafisz w drodze powrotnej do mieszkania, po zebraniu wysuszonego słonecznika. W bocznej części mieszkania znajdziesz łazienkę. Wejdź w interakcję z lustrem (8) i spójrz na nie w trybie widzenia, by namierzyć pęknięcie.


Echa przeszłości #6 - bariera drogowa (Niwa, droga do świetlicy)

Na to echo przeszłości - i zarazem kilka kolejnych - trafisz po powrocie do hotelu Niwa. Gdy dotrzesz na basen i zejdziesz na jego główny poziom, obejdź pomieszczenie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. W rogu znajdziesz barierę z napisem Milicja (9).

Wejdź z nią w interakcję i uruchom tryb widzenia. Pęknięcie znajdziesz na samym środku napisu Milicja (10).


Echa przeszłości #7 - bariera drogowa #2 (Niwa, droga do świetlicy)

To echo znajduje się tuż obok poprzedniego. Zeskocz na dół do basenu i wejdź w interakcję z kolejną barierą drogową (11). W tym wypadku pęknięcie (12) znajduje się na prawo od napisu Milicja.


Echa przeszłości #8 - zakrwawione ubrania (Niwa, droga do świetlicy)

Ósme już w kolejności echo znajduje się w szatni, w pomieszczeniu do którego wchodzisz po przesunięciu wózka. Przedmiot którego szukasz to zakrwawione ubrania (13) leżące pod ścianą. Zbadaj je i przyjrzyj się pęknięciu w trybie widzenia.


Echa przeszłości #9 - zabawkowy bąk (Niwa, droga do świetlicy)

To echo powiązane jest ze ścieżką fabularną, więc nie będziesz w stanie go pominąć. Natrafisz na nie podczas podążania za eterycznymi motylami. Po powrocie na basen wejdź w interakcję z bąkiem (14) leżącym na pudłach. Pęknięcie znajdziesz u jego podstawy.


Echa przeszłości #10 - pluszowy pies (Niwa, droga do świetlicy)

Dziesiąte w grze echo przeszłości znajduje się niedaleko poprzedniego. Wejdź do wnętrza basenu i przyjrzyj się pluszowemu psu (15). W tym wypadku pęknięcie znajdziesz na prawym boku zabawki.


Echa przeszłości #11 - pluszowy miś (Niwa, droga do świetlicy)

Kolejne echo znajdziesz obok drugiej bariery drogowej, którą przed momentem oglądałeś. Wejdź na podwyższenie, gdzie leży pluszowy miś (16). Przyjrzyj mu się w trybie widzenia i zlokalizuj pęknięcie na jego prawej łapce.


Echa przeszłości #12 - pluszowy miś (Niwa, droga do świetlicy)

Od miejsca w którym był pluszowy miś skieruj się w prawo i wejdź do pomieszczenia - wcześniej przesuwałeś w nim wózek. Możesz też po prostu wykorzystać tryb widzenia i podążać za eterycznymi motylami. Zaprowadzą cię do leżącego pod ścianą czołgu zabawki (17). W tym wypadku pęknięcie ukryte jest na tylnej części wieży maszyny.


Echa przeszłości #13 - telefon (ratowanie duszy Bernarda)

Na to echo przeszłości natrafisz chwilę po zebraniu figurki czarnego kota. Zaraz przed przejściem przez lustro natrafisz na telefon (18), który jest tutejszym echem.


Echa przeszłości #14 - ulotka (ratowanie dusz ofiar)

Czternaste w grze echo znajdziesz w trakcie ratowaniadusz Tori i Mikołaja. Po dotarciu do sypialni jednej z ofiar, gdzie do zbadania jest kilka przedmiotów, zwróć uwagę na ulotkę (19) leżącą na stole. To poszukiwane przez ciebie echo.


Echa przeszłości #15 - telefon (ratowanie dusz ofiar)

Piętnaste echo przeszłości ukryte jest w sali konferencyjnej, do której trafisz podczas poszukiwania wskazówek o Mikołaju, jednej z ofiar. Wejdź w interakcję z telefonem (20) leżącym pod ścianą, tuż obok wyjścia z sali konferencyjnej, by aktywować echo.


Echa przeszłości #16 - wózek inwalidzki (świetlica)

To echo znajdziesz na początku sekcji przeszukaj świetlicę, nożyce do metalu, równik, globus. Z pierwszej lokacji przejdź w prawo, przez dziurę w ścianie i wejdź w interakcję z wózkiem inwalidzkim (21), co aktywuje echo.


Echa przeszłości #17 - rysunek konia (świetlica)

Na tę znajdźkę trafisz tuż po wejściu do świetlicy. Wejdź w interakcję z rysunkiem konia (22) leżącym pod ścianą, by aktywować to echo.


Echa przeszłości #18 - pudełko na pióro (świetlica)

Kolejne i ostatnie zarazem echo w świetlicy znajdziesz w pomieszczeniu z II częścią nut, do którego dostaniesz się po otwarciu drzwi kluczem. Pudełko na pióro (23) leżące na stole pozwoli ci odtworzyć to echo przeszłości.


Echa przeszłości #19 - telefon (przejście przez las)

Na to echo przeszłości natkniesz się podczas przechodzenia przez las. Zaraz na początku sekcji, jak tylko wrócisz do ciała Marianne, odbij w lewo (24) na rozwidleniu. Następnie podbiegnij do telefonu (25), który jest tutejszym echem.


Echa przeszłości #20 i #21 - papierosy i koło od roweru (zniszczony dom)

Kolejne echo odkryjesz w sekcji znajdź czerwony dom, brama garażowa, lalka, gdzie trafisz w pobliże zniszczonego domu. Odbij w lewo zanim wejdziesz do budynku i przyjrzyj się leżącym na ziemi papierosom (26), by aktywować to echo przeszłości.

Tuż obok znajdziesz też koło od roweru (27), które także jest echem.


Echa przeszłości #22 - konik zabawka (zniszczony dom)

Dwudzieste drugie echo w grze znajduje się dosłownie kilka kroków od poprzednich (#20 i #21). Wejdź do domu i podejdź do stołu warsztatowego (28) po lewej stronie. Na nim znajdziesz zabawkowego konika, który pozwoli aktywować echo.


Echa przeszłości #23 - kaseta magnetofonowa (zniszczony dom)

Kolejną znajdźkę z tej grupy znajdziesz obok poprzedniej (#22), a dokładniej w garażu, w którym musisz otworzyć bramę za pomocą lewarka. Wejdź w interakcję z kasetą magnetofonową (29) leżącą w lewym dolnym rogu pomieszczenia, by aktywować nagranie.


Echa przeszłości #24 - walizka (zniszczony dom)

To echo przeszłości również znajdziesz w garażu. Przejdź do prawej strony pomieszczenia i wejdź w interakcję ze stołem warsztatowym (30), by je aktywować.


Echa przeszłości #25 - but (dom Tomasza)

To echo znajdziesz w piwnicy domu Tomasza. Podejdź do dolnej krawędzi pomieszczenia i wejdź w interakcję ze znajdującym się tam butem (31), by aktywować echo.


Echa przeszłości #26 - miś (dom Tomasza)

Kolejną znajdźkę z tej grupy aktywujesz tuż obok poprzedniej (#25). Przejdź do góry od miejsca, w którym był but, miń przejście do drzwi z kodem i kliknij na misia (32) leżącego na regale.


Echa przeszłości #27 - strzykawka (dom Tomasza)

Dwudzieste siódme echo aktywujesz kilka metrów od poprzedniego (#26). Podejdź do góry, do końca korytarza i zbadaj strzykawkę (33) leżącą na półce.

Właśnie aktywowałeś ostatnie echo przeszłości w grze. Jeśli zebrałeś także poprzednie, otrzymasz osiągnięcie osiągnięcie / trofeum Echa przeszłości.

Zobacz: The Medium - wszystkie znajdźki i sekrety

Spis treści: The Medium - Poradnik, Solucja

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Medium

Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Komentarze