Proceduralnie generowana mapa w CS:GO ma dziesiątki milionów wersji

Rogue Inferno. 

  • Mapa Rogue Inferno pozwala na generowanie układu plansz
  • Według twórcy, możliwe jest 30 milionów kombinacji
  • Gracze mogą zapisywać ulubione konfiguracje

Twórca modyfikacji do Counter-Strike: Global Offensive, znany pod pseudonimem Orel, stworzył mapę, na której układ pomieszczeń generowany jest proceduralnie. Rogue Inferno, bo taką nazwę nosi, jest rzekomo w stanie stworzyć 30 milionów unikalnych kombinacji układu pomieszczeń.

Nowa mapa wykorzystuje tekstury znane z klasycznego Inferno, do proceduralnego generowania poziomów. W początkowym pomieszczeniu gracze wybierają, czy chcą mapę całkowicie bądź połowicznie symetryczną, czy też niesymetryczną, a następnie system zajmuje się resztą.

Narzędzie jest dostępne do pobrania w warsztacie Steam. Wystarczy kliknąć w przycisk Zasubskrybuj, by pobrać mapę i móc na niej grać.

Dzięki zastosowaniu systemu ziarna (ang. seed), które oznacza konkretny układ pomieszczeń ciągiem cyfr, gracze mogą zapisywać ulubione wariacje mapy i później je odtwarzać. Według oficjalnych informacji, jest to pierwsza na świecie mapa do CS:GO, która jest w pełni proceduralnie generowana. Wcześniejsze próby ograniczały się do zmiany drobnych elementów, jak zamykanie i otwieranie drzwi w poszczególnych rundach.

Rogue Inferno to mapa typu aim. Takie areny charakteryzują się brakiem klasycznych zadań, jak rozbrajanie bomb czy ratowanie zakładników. Gracze zbierają ekwipunek rozrzucony na mapie i walczą z przeciwną drużyną.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Jakub Bugielski

Jakub Bugielski

Guide Writer

Fan strategii wszelakich - z naciskiem na RTS-y - i produkcji niezależnych, dla których na bok odkłada tytuły AAA. Entuzjasta gotowania, miłośnik elektroniki i majsterkowicz-amator.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami