GTA 6 z mądrzejszymi NPC-ami? Odnaleziono ciekawy patent

System nawigacji w świecie gry.

  • Take-Two zarejestrowało patent na system poprawiający zachowanie NPC
  • Mechanika może zostać wykorzystana w nowym GTA

Internauci odnaleźli zarejestrowany w październiku 2020 roku patent, opisujący rozwiązanie, które może znaleźć zastosowanie w GTA 6.

Dokument przedstawia „system i metodę nawigacji w świecie gry” dla postaci niezależnych (tak zwanych NPC), czyli kontrolowanych przez sztuczną inteligencję. Mechanika miałaby między innymi rozbudować ich zachowania.

W patencie stwierdzono, że tradycyjne rozwiązania dostarczają deweloperom „limitowanych zasobów”, przez co są „niepełne”. Dana produkcja może bowiem jednocześnie aktywować tylko określoną liczbę wydarzeń z udziałem AI - przykładowo wszystkie widoczne auta poruszają się z identyczną prędkością.

Autorzy dokumentu przekonują, że nowy system pozwoli przygotować „realistyczny wirtualny świat, który nie jest ograniczony przez sprzęt lub oprogramowanie” i stworzyć mądrzej zachowujących się NPC.

Patent zarejestrowało Take-Two, ale jako pomysłodawców rozwiązania wskazano Davida Hynda i Simona Parra ze studia Rockstar North. Nie jest jednak jasne, czy mechanizm pojawi się w nowym GTA, ponieważ ani słowem nie wspomniano o serii, ale nawiązano do „szybkich pościgów” i „ruchu ulicznego”, a więc nieodłącznych elementów gangsterskiego cyklu.

Nadmienić również należy, że opatentowanie systemu nie oznacza, że zostanie faktycznie wykorzystany przez deweloperów. Wiele projektów jest rezerwowanych, ale nigdy później nie realizowanych.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Piotr Bicki

Piotr Bicki

Senior News Writer  |  Pirlond

Piotrek zajmuje się głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami